Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Jeg har absolutt inntrykk av at det er vanligst å ha alt felles, ja. Jeg har (her inne) følt meg som en mistroisk (og sikkert også uromantisk ) gjerrigknark som sitter og gnurer på en konto som bare er min.
Ser for meg en spinnoff nå, på linje med etternavntråden: Er du feminist, og har dere felles økonomi? (Det må vel egentlig være mest feministisk å tviholde på noen kroner for seg sjøl, må det ikke? )
Om du ser på pollen så langt, så ser du at oss med felles økonomi er i mindretall. 
I forbindelse med det siste du sier - det var forøvrig også noe jeg syntes var interessant med intervjuet: det blir sagt at separate kontoer til eget forbruk er viktig for frihet og identitet. Jeg opplever at for meg er det ikke slik - er jeg med det en feminist som går mot strømmen? Vi opplever begge full frihet og egen identitet intakt med alt felles - men det er helt sikkert fordi vi ikke kritiserer og blander oss opp i hverandres innkjøp og at dette kan vi ha lave skuldre på fordi vi begge vet at større innkjøp vil bli diskutert i forkant.