Sv: Effektivisering av husarbeid
For meg er det annerledes. Jeg har vært hjemme med barna nå mens de er helt små og gjør definitivt mye mindre husarbeid enn jeg gjør når jeg jobber (og det på tross av at huset tross alt blir mer rotete og skittent når det er i bruk hele dagen i stedet for bare morgen og kveld). Fra å ha helt faste rutiner med en dag i uken hvor det meste av husarbeidet ble gjort går det mye lenger tid mellom. Det eneste som blir prioritert er klesvask. Sengetøy skiftes kanskje annenhver uke, gulv blir i stor grad flekkvasket og vasket med våtmopp kanskje maks en gang i måneden osv. Jeg kan ikke huske sist jeg tørket støv, det må være minst et halvt år siden, og vinduene har ikke blitt vasket siden i fjor sommer. Jeg har virkelig prioritert tid med barna og det har vært veldig viktig for meg. Jeg har ikke gjort noe spesielt for å unngå noen husarbeidsfelle, jeg har bare alltid vært veldig klar på at jeg ikke skal bruke denne tiden på husarbeid. Men jeg tror dette er mye personlighet. Det å ha et 100% ryddig og rent hus har aldri vært viktig for meg og jeg kan ikke helt se at det skulle forandre seg fordi jeg har mer tid.