Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Og er det egentlig et problem at ungdom bruker mye penger på noe, hvis de har et bevisst forhold til kostnaden, og hva det er de bruker pengene sine på?
Bør du ikke ta med i denne rekken at de bør være bevisst på hvordan de påvirker de rundt seg og behandler de rundt seg som har andre preferanser eller annen økonomi? Jeg synes ikke det går an å se bort fra det selv for ungdommer. Selv min 8-åring skjønner at når ikke "alle andre" har råd til en ting, er det lurt at flere holder igjen og ikke kjøper noe man strengt tatt ikke trenger. Det betyr ikke at man aldri skal kunne spare til og unne seg noe ekstra fint. Men i ungdomsmiljøer der det er press på klær, vesker osv. synes jeg ungdommene bør læres opp til å ha et bevisst forhold til mer enn kostnadene på det de kjøper seg.
Akkurat som jeg mener vi voksne skal tenke over hvordan vårt forbruk (enten det gjelder det vi handler til oss selv eller ungene våre) påvirker mennesker rundt oss og miljø.