Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-15, 10:44   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Tenkte faktisk på det også. I ørene har eg diamantar som eg fekk av foreldra mine til 30-årsdagen, dei har eg aldri fått noko pes for. Kan vel kanskje ha noko med at dei "varer evig" når en sammenligne dei med vesker.

Jeg kan godt pese deg for diamantene. Ikke nødvendigvis prisen, men at de som har hugget dem ut for deg har hat helt kriminelt kjipe arbeidsforhold.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Dette er jo to ulike debatter. Det ene er "luksusvarer-til-fjortiser"-debatten og det andre er den som går på generelt forbruk. Jeg får litt pigger ute når disse to sauses sammen og blir presentert som to sider av samme sak :hårsår:.

Jeg mener at det er to sider av samme sak. Barn og unge bytter smak oftere enn voksne. De vokser også ut av klær. Dermed er det ingenting som tilsier at 16-åringer med Mulberry kommer til å bruke den samme veska når de er 25, eller at 14-åringen med Canada Goose ikke kommer til å trenge en ny jakke to år senere. Begge deler handler om forbruksmønster.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

men jeg husker hvordan det var å være fjortis, og jeg hadde heller dødd enn å gå med noe annet enn Levis 501 (i dag hadde jeg dødd litt om jeg hadde måttet gå med en slik ).

Jeg husker også åttitallet. Helt uten 501, med fake Docksides, og aldri Isba og de derre jakkene. Ja, det var til tider kjipt. Men om flere foreldre hadde holdt igjen så hadde det ikke vært så kjipt. Så ved å utstyre ungen med tøy som er uoppnåelig for en hel del andre er man med på å drive forbruket opp, man er med på å drive presset opp og det bør man i det minste innrømme for seg selv, altså. Er det en og annen med noe dyrt, en og annen med noe fra kjedene, en og annen som syr alt sjæl og en sunn fordeling er det selvsagt ikke noe problem. Se f.eks. på denne artikkelen om Foss videregående; helt grei fordeling. Men det er et problem når et barn som har fått ny jakke blir møtt med "Hva slags jakke har du fått?" og når man ikke er helt sikker, så bare går de andre. Eksempel fra virkeligheten på en Osloskole i dag.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.