Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du sagt noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 09:36   #21
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du sagt noe?

Jeg hadde ikke sagt noe, men jeg hadde blitt ganske paff.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:36   #22
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Den var frekk. Jeg hadde nok ikke sagt noe, men hadde blitt ganske så paff.

Gammel 31-05-07, 09:41   #23
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Er det ikke bedre å si at man synes det er en smule over streken enn å gå rundt å være "kjerring" å "tenke sitt", da?
Jeg mener det er mye mer "ærlig". Kall det gjerne realt.
For meg blir det feil å gå rundt å skule på noen i stedet for å ta opp ting på en ordentlig måte.
Dette handler ikke om den stakkars bolla, men om en stemning man kanskje vil unngå på jobb?

Min første kommentar var egentlig litt tullete, og jeg mente den en smule tullete.
Men jeg hadde kanskje spurt: " Hadde du også med deg boller? Jeg finner ikke de to jeg hadde, skjønner du..." Og sett an reaksjonen.
Om hun da bare sier: " Nei, jeg tok en av deg!", hadde jeg svart noe sånt som at: " Jeg hadde satt pris på om du spurte først. Jeg synes det er greit når det kommer til det meste som handler om ditt/mitt. Så slipper vi misforståelser". Eller noe sånt. Gjerne med et smil og en snert av humor for å ta brodden, på en måte...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 09:42   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville analysert hvorvidt det var rom for misforståelser av eiendomsrettighetene til bollene. Kunne det misforstås at det var dine private boller og ikke boller innkjøpt til fellesskapets gleder? Litt avhengig av situasjon så kunne jeg kanskje sagt: "Værsågo'!" eller "Smakte bollen?" i en overtydelig tone. Det hadde vært lettere å si noe hvis vedkommende forsynte seg mens jeg satt der, tror jeg.

Gammel 31-05-07, 09:49   #25
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde sikkert blitt enormt irritert, og muligens sagt noe som:"Om du ville ha en bolle, så er det bare til å spørre ."

Gammel 31-05-07, 10:26   #26
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da utrolig frekt gjort. Siden bolleposen hadde ligget der lenge og du ikke hadde budt posen rundt var det vel klart at du ikke hadde tenkt dette som felleseie. Da er det jo rett og slett stjeling. Hva blir det neste vedkommende får lyst på? Mobiltelefonen din? Jakka di kanskje?

Jeg vet neimen ikke hva jeg hadde sagt eller gjort. Jeg tror jeg ville blitt så satt ut at jeg ikke hadde fått sagt noe der og da, men hadde jeg fått sagt noe ville det ha blitt veldig tydelig for vedkommende at dette var uakseptabel oppførsel.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:38   #27
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I slike situasjoner er jeg ofte såpass impulsiv at jeg mest trolig hadde plumpet ut med: "Hæ? Tok du bollen min?". Og det er jo egentlig et kurant spørsmål?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:40   #28
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

I slike situasjoner er jeg ofte såpass impulsiv at jeg mest trolig hadde plumpet ut med: "Hæ? Tok du bollen min?". Og det er jo egentlig et kurant spørsmål?

Gammel 31-05-07, 10:45   #29
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært mat hadde jeg nok gjort dette jeg også. Men ikke på snop.

Gammel 31-05-07, 10:47   #30
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Er det mulig???!!!! Er det noen som forsyner seg av andres mat på en slik måte altså? Tror jeg hadde begynt å le....Det er jo en helt håpløs oppførsel!

Gammel 31-05-07, 10:49   #31
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok ikke sagt noe. Men bare lært at man ikke lar mat ligge framme. Jeg har dessverre lært "the hard way" og folk ikke respekterer ditt og mitt. Jeg måtte slutte å ha pålegg i kjøleskapet på spiserommet, fordi det jevnt og trutt ble oppspist. Ikke bare en engangsforeteelse, og hvem det nå enn var tok seg til og med friheten av å åpne uåpnede pakninger. Og selvsagt var alt merket behørig med sprittusj, så vedkommende visste godt at det var mitt.

Hvis jeg hadde sagt noe hadde jeg valgt den helt direkte varianten: "Tok du bollen min?" Det jeg hater mest av alt er varianter som "værsågod", "Håper det smakte" og andre åpenbart spydige utsagn.

Når jeg tenker meg om har jeg EN gang kommentert, og da gjaldt det noen som hadde tatt pålegget mitt, og satt med det ved lunsjbordet. Jeg lette og lette i kjøleskapet uten å finne pålegget, og tok derfor et annet av mine egne pålegg, og satte meg ved bordet. Plutselig ser jeg navnet mitt lyse på smøreosten et par plasser lengre ned ved bordet. "Kan jeg få osten min?" spurte jeg - hvorpå vedkommende ikke en gang reagerte. Jeg brukte navn, og gjentok spørsmålet - før hun motvillig sendte meg osten, som var nesten oppspist. "Når jeg setter navnet mitt på så er det fordi det er min ost. Du kan gå i butikken og kjøpe din egen" sa jeg kvasst. Hun himlet med øynene, og reiste seg og forlot med maten sin, uten et ord.

Folk er utrolig frekke.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:50   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde sagt UUUUUÆÆÆÆÆ!!!HUN SPISTE BOLLA MIIIIII!!! UUUUÆÆÆÆ!!!!!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:53   #33
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok ikke sagt noe. Men kun fordi jeg er en pyse på slike ting. Jeg synest faktisk det var frekt!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 10:55   #34
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyt og tydlig: "Ha ha! Noen har spist en av de muglete bollene som jeg skulle kaste! Håper ikke vedkommende blir dårlig ..."

Gammel 31-05-07, 10:57   #35
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvis jeg hadde sagt noe hadde jeg valgt den helt direkte varianten: "Tok du bollen min?" Det jeg hater mest av alt er varianter som "værsågod", "Håper det smakte" og andre åpenbart spydige utsagn.

For min del så ville det vært humoristisk ment - ikke spydig - ettersom jeg ville tatt utgangspunkt i at det var en feiltakelse - ikke at folk er "utrolig frekke". Har enda til gode å møte "utrolig frekke" folk i RL.

Gammel 31-05-07, 10:59   #36
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:04   #37
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Høyt og tydlig: "Ha ha! Noen har spist en av de muglete bollene som jeg skulle kaste! Håper ikke vedkommende blir dårlig ..."

Den var god!!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 11:29   #38
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Egentlig veldig morsom!

Gammel 31-05-07, 11:35   #39
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er mest irriterende, er at småfrekke folk bare kan fortsette å ta seg til rette fordi vi andre ikke helt vet hva vi skal si eller gjøre...

Gammel 31-05-07, 11:36   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har enda til gode å møte "utrolig frekke" folk i RL.

Seriøst? Heldig du har vært da.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.