Sv: Karaoke-spinnoff!
... spør jeg rett og slett om du liker å synge. Ja, elsker å synge og sang i kor hele oppveksten.
Og synger du pent? Tja, bedre enn de som ikke kan synge, men jeg er ikke popstjernemateriale, lissom ... I min krets var jeg den flinkeste til å synge, så begynte jeg på lærerskolen og traff mennesker som er mye flinkere enn meg.
Høyt? Ja. Mest i jobbsammenheng.
Bare når du er alene? Nei, synger for barna, synger når jeg komme rpå det og mye på jobb.
Aller helst sammen med andre? Jeg ruler i kirkesang for jeg kommer ganske lyst og kan synge en oktav over alle "brummerne".
Organisert i kor eller vokalgrupper eller som solist eller bare i bilen og i dusjen? Nei, ikke etter studietiden. Skulle gjerne hatt et kor, sammen med noen og noen som ikke var for seriøse.
Liker du at folk synger? Ja, om de er flinke så.
Eller synes du folk skulle holde syngingen sin for seg selv?
Får du skryt for din fagre røst, eller klager folk når du synger?Av noen. Beste skrytet var fra en musikklærer jeg jobbet sammen med, og hun hadde gått på konservatoriet med sang som hovedinstrument. Hun var så glad at hun hadde funnet en medarbeider som var sangglad og som kunne vikariere for henne.