|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Hadde både arbeidsuke, og utplassering en dag i uken i 9 klasse.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?
Du sier det, ja - da var det nok det vi hadde også. Helt galskap, egentlig!
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 16-01-15 kl 14:36. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
heimføing
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var fast bestemt på å være dekoratør i arbeidsuka mi og denslags jobber fantes kun i byen et par timer unna. Så jeg bodde hos onkel og tante og tok bybuss og følte meg liten, men voksen og var på forløperen til Adelsten der hun som var dekoratør bare litt av tiden og ellers butikk"dame" var strålende fornøyd med en hel uke plakatskrift og dandering av utstillingsdukker.
Mener at min arbeidsuke var i 1977. :knirk knirkere knirkest: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg hadde arbeidsuke på kiosk - den eneste kiosken som hadde smågodt på hjemstedet mitt den gang :knirk: Lenge før selvbetjente smågodt-hyller så vi ekspederte kunder som skulle ha "sånn for ei krone og sånn for ei krone: Kjempestas! Ellers så tror jeg det gikk mye i vasking og påfylling av varer
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Fantes ikke Adelsten i 1977?
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 16-01-15 kl 14:58. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Dere må ha hatt en annen Adelsten oppe hos dere, skjønner jeg, for kjeden starta opp i 1899.
|
|
|
|
#7 |
|
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Vi hadde to arbeidsuker. Den ene ble styrt slik at alle guttene måtte velge kvinnedominerte yrker, og omvendt for jentene. Da var jeg på kystvaktskip. Kjempespennende, og for en landkrabbe fra Indre Troms var det minneverdig å våkne av lyden av at hodet smalt i veggen ved senga samtidig som lyden av knust servise lød fra byssa. Ute var det liten storm!
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Adelsten, ja. Det var jo toppen av lykke å handle der.
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?rr
Jeg jobbet 9 år på Aldelsten, startet som 13! åring som ektrahjelp torsdag og lørdag i Bogstadveien og sortere hengere og pakket ut klær, flyttet til CC Colosseum og videre til CC Vest før jeg tok en friår fra skolen og jobbet som avd.sjef på Bryn - jeg fikk ikke mye utbetalt lønn, for de pengene var det shoppet klær for ila måneden. Adelsten ble kjøpt opp av Kappahl midten av 90-tallet. Det var en gammel og ærverdig butikk som startet sin historie i Tønsberg.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 19-01-15 kl 09:35. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Jeg hadde fransk og arbeidslivskunnskap eller hva de kalte det. Ellers var det jo ikke så mye å velge mellom, det var noe EDB-vissvass, mopedlappen og båtførerbevis eller noe slikt.
|
|
|
#11 |
|
finner ut av mye
|
Jeg var ikke engang påtenkt i 77. :ungfole: Mange gamlinger her gitt!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|