Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-15, 13:39   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har fått meg hund på en prøveuke

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hvordan er han å avlede med (masse) hundesnop når dere møter andre hunder?

Prøvde det, men har registrerte det ikke. Tror jeg må finne det godterien han virkelig liker og kunne gjort alt for.

Gammel 13-01-15, 13:47   #2
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Prøvde det, men har registrerte det ikke. Tror jeg må finne det godterien han virkelig liker og kunne gjort alt for.

Da jeg trente hunden min, hadde jeg bittesmå pølsebiter i lomma. Det var det aller beste han visste. Da hadde jeg hans fulle oppmerksomhet, hele turen.

Gammel 13-01-15, 15:27   #3
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Finn noe han elsker. Og få ett overblikk når du går på turen. Gå gjerne steder nå i starten hvor du ser folk i god tid, hvor du kanskje kan registrere hunden som kommer imot, før han, og da kan avlede.

Gjerne med beskjed om å sitte, hvis han kan det. Og gi godbit.
Fortsett å sitte. Gi godbit og skryt hele veien.

Til den andre hunden er gått forbi.

Gjerne ikke la han hilse på ALLE. Det er ofte da problemet kommer når hundene er vant til å få hilse på alle hunder de møter. Da blir de så forventningsfulle at de klarer ikke slappe av før de har fått hilst på hunden de møter.

Om du kjenner noen med hund, så kan denne treningen gjøres enklere ved at dere kan trene på dette sammen.

Men vær 100% sikker før du sier ja. Det tristeste jeg ser er hunder som går fra hjem til hjem til hjem til hjem for å si det sånn.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.