Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-15, 22:45   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Når jeg ser etter, så synes jeg faktisk bagen til Nitro ser liten ut? Kort, likoms? Den må være en god del mindre enn bagen til Edge, hvertfall?

Den er mindre enn edge-baggen (som er et monster du kan legge treåringer i), men den er mer enn stor nok. Ungen vokste ut modenhetsmessig lenge før størrelsesmessig for å si det sånn.

Gammel 02-01-15, 22:47   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den er mindre enn edge-baggen (som er et monster du kan legge treåringer i), men den er mer enn stor nok. Ungen vokste ut modenhetsmessig lenge før størrelsesmessig for å si det sånn.

Ja, den bagen jeg har hatt har vært mye mindre enn Edgebagen og jeg har hatt barna på magen i den mens de tittet over kanten fra de var 4 måneder, så jeg føler ikke jeg trenger en bag de kan bruke evig lenge. 6 måneder kunne vært fint.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 22:54   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, den bagen jeg har hatt har vært mye mindre enn Edgebagen og jeg har hatt barna på magen i den mens de tittet over kanten fra de var 4 måneder, så jeg føler ikke jeg trenger en bag de kan bruke evig lenge. 6 måneder kunne vært fint.

Jeg har brukt min til drøyt 6 mnd, dvs til de forlanger å få sitte. Baggen er ikke veldig kort, men den er litt smalere spesielt nederst enn edge-baggen. Som jeg i og for seg også har hatt og den er jo stor og fin, men vogna er håpløst tung.

Jeg tror disse nitrovognene er for sånne som meg som liker klassiske vogner med alle de finessene de kommer med, men som også vil ha enhåndsvogn.

Gammel 02-01-15, 22:59   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt min til drøyt 6 mnd, dvs til de forlanger å få sitte. Baggen er ikke veldig kort, men den er litt smalere spesielt nederst enn edge-baggen. Som jeg i og for seg også har hatt og den er jo stor og fin, men vogna er håpløst tung.

Edge er fin. Men med sportsvogndelen mener jeg den veide noe sånn som 21 kg. Legg til 10 kg ettåring, og så hadde jeg en vogn som veide mer enn halvparten så mye som meg. Det var faktisk verst i nedoverbakkene. Pluss at ryggreguleringen på sportsvogndelen var håpløse greier. Tre innstillinger, der den ene omtrent dyttet poden forover.

Gammel 02-01-15, 23:28   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Edge er fin. Men med sportsvogndelen mener jeg den veide noe sånn som 21 kg. Legg til 10 kg ettåring, og så hadde jeg en vogn som veide mer enn halvparten så mye som meg. Det var faktisk verst i nedoverbakkene. Pluss at ryggreguleringen på sportsvogndelen var håpløse greier. Tre innstillinger, der den ene omtrent dyttet poden forover.

Fin men for tung konkluderte jeg også, dengang slikt var aktuelt. Men fin er den sånnsett fortsatt. Nå er ikke mine 10 kg som ettåringer da, og hun på snart fire er fortsatt bare 13,noe og derfor et godt stykke fra en beltestol. Men tung vogn og faste hjul var absolutt ikke aktuelt likevel.

Jeg hadde emmaljunga med svingehjul og citybag da, den er mindre enn edge-baggen men stor nok for mine. Og bakovervendt sittedel når de flyttet over der. Det er vel det som var absolutt mest viktig for meg som av den grunn aldri ble venn med bj city elite, som alle andre elsker

Gammel 02-01-15, 23:31   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Fin men for tung konkluderte jeg også, dengang slikt var aktuelt. Men fin er den sånnsett fortsatt. Nå er ikke mine 10 kg som ettåringer da, og hun på snart fire er fortsatt bare 13,noe og derfor et godt stykke fra en beltestol. Men tung vogn og faste hjul var absolutt ikke aktuelt likevel.

Ja, minsten er snart 4,5 år og har bare så vidt bikket 15 kg. Eldste satt bakovervent til han var nesten seks, og jeg tipper det blir lenger for minsten. Begge passerte nok 10 kg mellom 1 og 2 år, men de har begge vokst sent fra 2 til 4 år.

Gammel 02-01-15, 22:58   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Da tror jeg vel de fleste vogner har stor nok bag. Mine har brukt bagen til de var rundt året.

Gammel 02-01-15, 23:01   #8
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tror jeg vel de fleste vogner har stor nok bag. Mine har brukt bagen til de var rundt året.

Nå tror jeg kanskje mine barn på 6 måneder har hatt omtrent samme størrelse som dine på ett år . Tidligere erfaringer har vist at barna mine vokser veldig fort (n=2). Særlig storebror var SVÆRT velfødd.

Gammel 02-01-15, 23:03   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Nå tror jeg kanskje mine barn på 6 måneder har hatt omtrent samme størrelse som dine på ett år . Tidligere erfaringer har vist at barna mine vokser veldig fort (n=2). Særlig storebror var SVÆRT velfødd.

Ja, de har vel ikke vært av de mest plasskrevende typene. Lånebabyen er mer stor for alderen, og det er veldig uvant!

Gammel 02-01-15, 23:06   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Ja, de har vel ikke vært av de mest plasskrevende typene. Lånebabyen er mer stor for alderen, og det er veldig uvant!

Mine har vært av opp-og-frem-og-fort-stor-typen. Å bruke bag forbi 6 mnd hadde vært mulig for størrelsen på baggen, men ungen var på et vis ikke baby lenger.

Gammel 02-01-15, 23:09   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Mine har vært av opp-og-frem-og-fort-stor-typen. Å bruke bag forbi 6 mnd hadde vært mulig for størrelsen på baggen, men ungen var på et vis ikke baby lenger.

Minsten tok sine første skritt da han var 10 måneder (8,5 korrigert!), men siden han oftest brukte vognen til soving så brukte vi bagen mye fremdeles. Men vi brukte begge deler i den alderen.

Gammel 03-01-15, 01:16   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde TFK med multix-Bag til minste. Den brukte jeg til hun var rundt året. Veldig kjekt å kunne endre fra liggebag til sittebag. Og så hadde jeg henne vendt mot meg. Se video,

(Kilde: youtube.com)

Solgte vogna når hun var 1,5 og byttet til Babyjogger city mini gt, siden vi ikke bruker så mye vogn og ville ha en som var lett å ta med seg. Veldig fornøyd med den, så ville nok vurdert Elite-modellen om jeg skulle hatt ny vogn med bag.

På bilstolfronten har vi bare hatt Maxicosi cabriofix med base til begge. Fornøyd med det da. Har hatt små unger, så de har brukt det til de har passert året.

Gammel 02-01-15, 22:47   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Her, apan:
http://www.jollyroom.no/produkter/br...FQyBoCsKfw_wcB

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 22:48   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Her, apan:
http://www.jollyroom.no/produkter/br...FQyBoCsKfw_wcB

Det var jo veldig billig? Har bilsetet gjort det greit i tester?

Gammel 02-01-15, 22:55   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Det var jo veldig billig? Har bilsetet gjort det greit i tester?

I hvert fall den ene jeg leste. Lik karakter som maxicosi og acta graco, så vidt jeg husker.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.