Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-14, 21:42   #81
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva fikk du/dere for noe fint til jul i år?

Krumkakejern Heldige du, Niobe! Vet du hvor det er kjøpt?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 22:06   #82
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått gave av søster, mor, mannens stemor og eldste jenta. O&Co olivenolje, en Devold trøye, et par ullsokker og selvlaget julepynt. Et glass hjemmelaget sennep av venninne, vin av andre.

Vi er ikke så julete av oss, men feirer for barnas skyld som synes at jul er stort. Vi gir ikke til hverandre og kjøper det vi skal ha av ting til hjemmet og reiser, ferier. Har brukt ca 1000,- totalt til barna på Disney on ice og litt småting. Tror ikke noe her savner noe.

Gammel 26-12-14, 23:38   #83
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk deilig myk morgenkåpe, pynteskjerf fra BeckS. I silke/ull, smykkeskrin, glasspynt, kaffekapsler, noe bakeredskap, te, tesil og en vin.
Eldstemann fikk sine dypt ønskede uggs, en hettegenser fra Abercombie & Fitch, en fra Gant scabblespill, et skjerf, ullundertøy og penger.
Han har mer i vente på mandag for da har han bursdag.😊

Minsten er også superhappy. Han fikk Bmxsykkel, sjakk, hestemaske, actioncamera, superundertøy, penger og klær.

Gammel 26-12-14, 23:48   #84
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Hehe, en elektrobutikk på Ålgård, i følge byttelappen! Jeg tror ikke jeg har tenkt å beholde det, jeg har ikke plass på kjøkkenet til noe som hadde blitt så lite brukt...

Gammel 27-12-14, 00:06   #85
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fik fine ting som jeg ønsket meg, Rosendahl julepynt, sengetøy, Kari Traa ullongs, Kari Traa ullsokker, et duftlys, ledlys til bruk på joggesko, og en kjempefin, hjemmestrikket ullhals. Får ikke så mange gaver, blir fra mamma (felles med mannen), fra pappa og kona (felles der og), svigermor, svigerinne og søsteren min. Mannen og jeg kjøper ikke gaver til hverandre, og ungene hadde ikke laget noe.

Gavelista vi handler til, teller 25 stk.

Jeg kjøpte meg en veske på halv pris før jul, samt en fin kjole, som ble brukt på julaften, jeg regner de som gaver til meg fra nissen.

Gammel 27-12-14, 00:21   #86
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Vanligvis er det unga som casher inn mest på gavefronten, men i år ble det meg. Jeg fikk denne her:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (80,7 KB, 86 visninger)
Gammel 27-12-14, 00:53   #87
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble aller mest glad for et bilde mannen har kjøpt av en lokal kunstner der vi pleier være på ferie. Fikk også sengetøy, noe praktisk og noe kos.

Gammel 27-12-14, 00:53   #88
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Vanligvis er det unga som casher inn mest på gavefronten, men i år ble det meg. Jeg fikk denne her:

Hest?!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 01:02   #89
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hest?!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Mhm.

Gammel 27-12-14, 01:13   #90
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mhm.

Åhhhh!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 02:23   #91
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så fint at du skrev dette - om ikke annet så for å nyansere FP-bildet. Jeg er i en lignende situasjon som deg, men for meg er det i stor grad selvvalgt. Gir man få gaver, så får man heller ikke så mange.

For meg er det også selvvalgt. Det handler ikke om liten familie, få venner eller dårlig råd. Jeg kjenner meg mer og mer fremmed i det norske samfunnet på mange områder og jeg merker det spesielt godt før jul.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 07:23   #92
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jernia har vet jeg, for jeg funderte på å kjøpe det til meg selv i førjulsgave.

Gammel 27-12-14, 07:28   #93
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk en bok, Dab radio, skjerf, gavekort på hudpleiesalong på kr 1500, gavekort på kjøpesenter på kr 5000,-, juicemaskin, penger og stekepanne. Stekepannen, pengene og juicemaskinen var fellesgave med mannen.

Gammel 27-12-14, 07:42   #94
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

For meg er det også selvvalgt. Det handler ikke om liten familie, få venner eller dårlig råd. Jeg kjenner meg mer og mer fremmed i det norske samfunnet på mange områder og jeg merker det spesielt godt før jul.

Jeg tror dette er en motreaksjon som vil bli mer og mer vanlig. Flere og flere reagerer på hysteriet og pengegaloppen. Jeg kjenner selv at jeg sitter med en ekkel smak i munnen når gaveberget blir stort. Vi har riktignok tre barn, men det er likevel for mye. Jeg synes overforbruket blir ekstra tydelig når alle "må" gi og liker ikke det. Uten at jeg har vært tøff nok til å ta oppgjøret.

Gammel 27-12-14, 07:45   #95
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er selvvalgt, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør i det første innlegget ditt? Da er du jo fullstendig klar over hvem andre får fra og hvorfor... Med mindre du spurt for å kritisere forbruket indirekte?

Gammel 27-12-14, 09:35   #96
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hehe, en elektrobutikk på Ålgård, i følge byttelappen! Jeg tror ikke jeg har tenkt å beholde det, jeg har ikke plass på kjøkkenet til noe som hadde blitt så lite brukt...

Men man har vel ikke krumkakejernet stående på kjøkkenet i et år, vel? Man setter det vel bort på loftet eller boden sammen med tomme kakebokser og juletrefotvog sånn?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 09:38   #97
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mitt krumkakejern er kjøpt på Jernia.

Gammel 27-12-14, 09:51   #98
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Haha...mannen fikk det som din gave har på seg - nemlig nytt Bucas dekken

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-14, 10:00   #99
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem får dere alle disse gavene fra? Det mange her beskriver er så fjernt fra min egen verden at jeg knapt kan fatte det. Jeg fikk en Devold ulltrøye og en 2 pk ullsokker, samt et par hjemmelagde gaver fra barna. Det er normalen her og jeg er fornøyd. De mengdene og ikke minst verdiene de fleste her beskriver, er helt hinsides, synes jeg. Men det er muligens jeg som er den rare og unormale her, iallefall hvis den gjenge Fp'er sitter med slike gaver som beskrevet her.

Jeg satt akkurat og lurte på det samme. Utenom noen venninnegaver (veldig koselige!) får jeg får fra to sett foreldre - de ene bruker å gi for ca 500, de andre for 1000. I tillegg får jeg fra ungene med hjelp fra faren, og noe småtteri fra broren min.

Gammel 27-12-14, 10:03   #100
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg synes det er rart at folk synes det er rart at man er ulike.

Jeg fikk veldig flott gave i år. I fjor hadde jeg og sambo budsjett på 100 kr til hverandre. Skjønner ikke hvis/hvorfor/hvasomhelst noen synes det ene eller andre skal være passende, upassende, rart eller hva har du.

Det eneste jeg reagerer på (med genuin undring, ikke med negativitet) er at jeg bare ikke skjønner hvordan det er mulig å ha så mange i omgangskretsen som gir så store/dyre gaver, samtidig som jeg får inntrykk av i andre tråder at veldig mange er blitt enige om at de voksne ikke gir til hverandre men prioriterer ungene.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.