Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing - har du kunnskap nok til å sjekke ditt barns bruk av nettjenester?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-14, 14:04   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing - har du kunnskap nok til å sjekke ditt barns bruk av nettjenester?

Kompetent ja. Men ikke alle tjenester er like enkle å sjekke. Vi krever det jo ikke heller. Nå oppdaget jeg stygge kommentarer på instagram og gutten hadde ikke sagt noe til oss. Fikk en liten vekker der.

Vi har koblet youtube-brukeren til 11-åringen til min ipad slik at jeg kan se hva han har sett, ved behov.

Gammel 01-12-14, 14:08   #2
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avsporing - har du kunnskap nok til å sjekke ditt barns bruk av nettjenester?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Nå oppdaget jeg stygge kommentarer på instagram og gutten hadde ikke sagt noe til oss. Fikk en liten vekker der.

Det er også ett moment her forresten - vi hadde en prat med Vesla for noen dager siden, etter en henvendelse fra en annen foreldre som hadde oppdaget at noen hadde skrevet stygge kommentarer til Vesla i tråden til en tredje bruker - i slike tilfeller er det vanskelig å sjekke/oppdage av seg selv. Når vi snakket med Vesla om det, mente hun selv at kommentarene "ikke var så ille, det er bare slik de sier.." Greit nok, kommentarene var ikke de verste jeg har sett rundt om kring, men overhodet ikke helt greie, så da ble det en samtale om hva som er greit å akseptere fra andre - ikke bare hva som er greit å si til andre... Tror kanskje grensene til ungene er annerledes enn våre av og til, kanskje det også er verdt å være obs på.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.