Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor vanlig å betale vann og avløp i tillegg til husleia?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-14, 16:59   #40
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor vanlig å betale vann og avløp i tillegg til husleia?

Da har jeg fått bekreftet at utleier i dette tilfellet har all rett til å beregne forbruket på den måten som det blir gjort, så da er jo den grei. Rett skal være rett så da får jeg bare mene hva jeg vil om hvor riktig jeg synes det er i det stille.

Er det da urimelig av meg å be om å få betale inn et fast beløp pr mnd i steden for halvårsregninger? Denne fikk jeg jo vite om knappe 14 dager og med summen 10 dager før jeg måtte betale, det passer meg fint lite, spesielt siden regningen kom til ueleier i september. Et annet alternativ jeg tenkte på var å rett og slett høre om hun da heller ikke rett og slett kan øke husleien, ferdig med det. Det er jo en viss risiko for henne å ta siden vannforbruket vil variere, men igjen så synes jeg ikke det er så urimelig å be om da. Hva synes dere? Det skader vel i alle fall ikke å be be henne vurdere flere alternativer?

Jeg tenker også å høre om hun kan vurdere å innstallere vannmåler. Om det innstalleres en egen måler for sokkelleiligheten, tilkommer da abonnementsavgift og slik på den også eller er det kun en avgift for hele boligen? Leie av måleren kommer selvsagt i tillegg. Jeg har lyst å spørre utleier om det kan være et alternativ å innstallere en for enheten slik at forbruket blir beregnet nøyaktig for hver enhet, men om disse andre uvgiftene også kommer i tillegg da så har det jo egentlig rent lite for seg, da kan det det jo faktisk raskt bli enda dyrere å ha egen måler. Hun kan jo gå med på å innstallere vannmåler, men også kreve at jeg betaler for den i følge loven, men jeg synes dette faktisk er noe urimelig da dette ikke er en innstallasjon jeg vil kunne ta med meg når jeg flytter og den vil komme andre leieboere tilgode. Må jeg betale så er det uinteressant, da tar den noen år før jeg tjener inn den for å si det sånn. Så lenge tenker jeg ikke bo her.

: Drømmer om å eie leilighet: Det jeg betaler for å bo her nå er omtrent det samme jeg ville ha betalt pr mnd for et godt lån, dessverre ser ikke banken det slik. Leiligheten her er ikke verdt prisen mtp noe dårlig standard i forhold til tilsvarende leiligheter i området, hvor sykt lytt det er og at det sommers tid kryr av løpebiller innendørs. (Okay, det siste kan vel skje hvor som helst, men ingen aner hvor de kommer fra og bidrar bare til å bygge under frustrasjonen)

Sist redigert av Luvi : 28-11-14 kl 17:06.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.