Sv: Forslag til enkel vegetarmat i barnebursdag?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
å springe rundt og lete etter soyapølser (har alle butikker det?) samme dag som bursdagen er, er definitivt en ekstra jobb man ikke trengte.
Ja, dette er definitivt en stor del av problemstillingen. Mannen er borte i hele dag og kveld, og jeg orker bare ikke dra med meg tre unger ut på jakt etter vegetarpølser. Det betyr at en av oss må gjøre det i morgen tidlig før bursdagen, og jeg aner ikke hvor de selger dette i nærheten så jeg tror at det av den grunn rett og slett blir pizza.
Litt på siden, men jeg hadde på forhånd forhørt meg hos de som hadde klassebursdag sist (en mnd siden) hvordan det var i forhold til mat og de fortalte at alle spiste pølser, men at denne gutten ikke likte det noe særlig og foreldrene hadde til og med spurt på forhånd om de ikke kunne servere kylling i stedet for det likte gutten bedre. Det virker derfor tydelig for meg at "foretrekker vegetarmat" er mer snakk om "liker ikke pølser, som vi vet at 99% av bursdager inneholder" heller enn at de faktisk er vegetarianere, og jeg må bare innrømme at "liker ikke" er noe jeg ikke tar hensyn til (og det har de sikkert skjønt også, siden dette med vegetarmat plutselig dukket opp). Legg da til den korte forberedelsestiden så er ikke godviljen min helt på topp akkurat.