Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 18:48   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gi bort brukte leker/klær i julegave til "fattige" barn

Er det slik at Frelsesarmeen tar i mot julegaver også, og ikke bare penger? Hva er ok gaver å gi? Det slo meg at jeg kanskje kan ta med jentene på den slags gaveshopping i år. Barbie-dukke og Lego Friends må da være lett å finne givere til? Hva med klær fra HM, er det ok? Skriver man da "Kjole, str. 128" på pakken? Er det greit å pakke inn, selv om det blir pakket ut igjen. Tror jentene gjerne vil pakke inn slikt og ikke bare gi i pose.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 20:39   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det slik at Frelsesarmeen tar i mot julegaver også, og ikke bare penger? Hva er ok gaver å gi? Det slo meg at jeg kanskje kan ta med jentene på den slags gaveshopping i år. Barbie-dukke og Lego Friends må da være lett å finne givere til? Hva med klær fra HM, er det ok? Skriver man da "Kjole, str. 128" på pakken? Er det greit å pakke inn, selv om det blir pakket ut igjen. Tror jentene gjerne vil pakke inn slikt og ikke bare gi i pose.

Vil tro både Kirkens Bymisjon, Frelsesarmeen, Røde Kors og Blå Kors tar i mot nye gaver. De har nok nok folk som trenger dem tenker jeg.

Det ligger også endel slike "innsamlinger" på facebook for tiden, bl.a en i Trondheim. I noen byer finnes "God jul, lille venn".

Du kan sikkert pakke inn, men må nok regne med at det blir pakket opp igjen.

Men, jeg tror nok Frelsesarmeen foretrekker penger slik at de selv kan kjøpe.

Gammel 26-11-14, 20:56   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi er med på god jul lille venn i år. Der ønsker de bare nye gaver. Vi kommer også til å pakke inn små gaver til svigermor sin hjelpegruppe. Hun hjelper vanskeligstilte familier i hjemkommunen. Hun får det vi har vokst fra året rundt, og fikk mye når vi flytta nettopp. Men til jul blir det nye gaver herfra.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.