Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/
Utrolig bra at du involverer skole og politi.
Så utrolig vondt å få slike meldinger trykket opp i ansiktet. Man får mest lyst til å pakke ungene inn i bomull og klemme dem hardt. Verne dem for all ondskap som finnes. Masse kred til deg for at du reagerte som du gjør Magica - det er slike tilbakemeldinger som stopper denne type mobbing.
Vi hadde nettvett foreldremøte med barn på skolen for noen uker siden, hvor IKT-ansvarlig og politi var tilstede å snakket. Dette er et obligatorisk foreldremøte som alle ungene MÅ stille på og foreldre oppfordres til å møte på.
Jeg tror det er viktig at barn får vite konsekvensens som venter dem dersom de bedriver nettmobbing. Og at vi foreldre er godt informert om hvilke sider ungene frekventerer på og hva politiet oppfordrer (forventer) at vi foreldre følger med på. Jeg oppfordrer dere alle til å oppmuntre skolene deres til å ha slike obligatoriske foreldremøter - politiet stiller veldig gjerne opp på slike møter. Her tar de for seg 4. - 7. klasse med anonyme spørreundersøkelser i forkant hos ungene for å kartlegge hvilke sider som blir brukt og hvordan de bruker nettet. Så blir resultatet av denne gått igjennom på foreldremøtet. Jeg har tro på denne type foreldremøter. (og det gikk flere gisp igjennom salen ved flere anledninger for det var rett og slett sjokkerende endel av informasjonen som kom frem der!)
Sist redigert av Fløyel : 26-11-14 kl 15:40.
|