Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 13:15   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I dag har jeg vært i møte med politiet for å skrive en anmeldelse på ærekrenkelse. Vi ble ikke helt ferdig så skal tilbake på torsdag. De tar det veldig alvorlig. Politiet mente det enkleste for å finne ut hvem det er, er å gå på selve (klasse)miljøet rundt disse 11-åringene og nøste i hvem som har kommentert og følger hvor etc. I tillegg så skal de gå veien om Instagram, noe som er mer drygt med juss og oversettelse til engelsk før det blir via retten til Facebook som eier Instagram. De var veldig klare på at de var ukjent med dette her, så da er det greit de får prøve seg. Dette for å få ut ip-adresser og evt annet (epost) fra Instagram.

Skolen tar sannsynligvis opp dette i klassen i morgen, de har tidligere nå hatt en generell runde. Da går de hardt til verks og det vil være et forsøk på å få frem synderen. Det ER ikke sikkert den går i klassen, for det er flere skoler i nærheten og til dels sammenviklede gjenger på fotball etc.

Det ryktes at det har vært en lignende bruker nå nylig, med annet navn. Det er visst også flere som har fått stygge kommentarer.

Jeg skal i alle fall gjøre alt jeg kan for å komme til bunns i dette her.

Jeg mener det er veldig bra at politiet tar saken. Det har vel vært en viss unnfallenhet tidligere?
Jeg reagerte litt sterkt fordi jeg ble mobbet hele barneskolen og ungdomskolen, og "Stygg" var et av favorittemaene. Jeg vil aldri våge å legge ut bilder av meg selv. Faktisk... hvis jeg hadde fått kommentarer på meg som stygg og feit, så ville den første reaksjonen vært skam. Jeg skammet meg over å bli mobbet og det sitter fremdeles igjen en bit av det. Men ville jeg blitt sint, og tatt tak i det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.