Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-14, 14:43   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Aha. Da kan Instagram sende advarsel til brukeren? Og utlevere epostadressen registrert til politiet? De må finnes regler for sjikane på Instagram?

Selvfølgelig finnes det regler, men de er en app med en gigantisk brukermasse og, i likhet med facebook, så bryr de seg lite med slikt. Skylder på tid, ressurser osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 14:44   #2
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selvfølgelig finnes det regler, men de er en app med en gigantisk brukermasse og, i likhet med facebook, så bryr de seg lite med slikt. Skylder på tid, ressurser osv.

Skal aldri på Instagram. Og hvis jeg skal på Facebook, skal det være privat!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 14:48   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo helt an på hvordan man bruker det. Du kan ikke sammenlikne det med flickr, det er rett og slett noe helt annet. Det er for øvrig ikke sikkert at flickr heller ville fulgt opp sjikane.

Jeg syns foreldre med barn som er på Facebook og Instagram bør være der selv, for å kunne sette seg inn i teknologien, og for å se hvordan tjenestene brukes.

For egen del så liker jeg både Facebook og Instagram og syns en "vik fra meg!"-holdning er ganske rar.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-14, 21:27   #4
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor er Instagram så mye verre en Facebook? Du kan jo ha privat bruker på Instagram som på FB? Jeg ser ikke forskjellen.

Og nei, det skal veldig mye til for at Instagram eller FB oppgir bruker eller detaljer om kontoer. (Da Sigrid Giskegjerde Schjetne ble drept tok det Oslopolitiet flere måneder før de fikk passordet hennes fra FB så de kunne sjekke kontoen hennes, selv når det var drapssak).

Så grøsser jeg av denne historien. Jeg tror det er litt sånn at det faktisk kan skje oss alle, samme hvor mye nettvett vi har. Flott at skolen og politiet tar det alvorlig, jeg tror og har inntrykk av at netthets har stor prioritet.

Gammel 24-11-14, 21:33   #5
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette må være ubehagelig å bli utsatt for. Godt skole og politi tar tak i det.
Dessverre skjer nok dette for ofte, og jeg tror det eneste som vil hjelpe til bedring er at man prioriterer slike saker, finner ut hvem som står bak og gir det konsekvenser.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.