|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Brun saus innimellom.
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Vi bruker en del av allergivariantene: Glutenfri kakemiks, glutenfri muffins, glutenfri lasagne når jeg ikke lager selv, og så har jeg funnet ut at lavkarbobrødmiksen deres funker greit hvis jeg skal ha brødmat en sjelden gang. Lasagnen er litt salt for min smak, men lettvint, og så pimper jeg den litt. Jeg liker å lage mat, men det er veldig greit med litt raske løsninger når en ellers bruker mye tid på å lage det meste selv og aldri kan kjøpe ferdige ting på farten (pga intoleranse).
![]() |
#64 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg vil bare opplyse om at min spik-spenna-kommentar om lasagnevar ironisk/tøysete og ikke ment å skulle virke hverken snobbete eller overlegen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Lage pizzabunn fra pose...? Hva blir egentlig kilosprisen på det melet som er oppi den posen?
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 14-11-14 kl 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg husker ikke helt om det er Toro eller Maggi eller hva, men jeg bruker terninger med kjøttsuppe eller kyllingkraft ganske ofte. Og så hender det vi har Toro tomatsuppe og pannekake-mix'en.
![]() |
#67 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Men har Toro buljong? Jeg bruker gode, gammeldagse buljongterninger, men trodde det var Knorr eller Maggi?
![]() |
#68 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg lager Toro langpannesjokoladekake siden den er glutenfri (og god).
![]() |
![]() |
#69 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?
Ja, de har, men når jeg googler så ser jeg at det er Knorr jeg bruker.
![]() |
#70 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Vi spiser posetomatsuppe til lunsj i helgene av og til fordi det er det beste lillesøster vet i hele verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
I mål
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Vi bruker buljong (men det er kanskje Knorr ja). Tomatsuppe. Av og til langpannesjokoladekake. Brownies (bruker også Møllerens her). Av og til hvit saus. Kjøttkakesaus. Bearnaisesaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg bruker ikke buljong, jeg bruker de konsentrerte fond-begerne fra Knorr dersom jeg ikke har kraft selv. Kan absolutt anbefales.
![]() |
#73 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Min svigerinne hadde noen skikkelig gode muffins fra "gammel familieoppskrift" hun pleide å ta med på div familie-eventer. Hun lurte alle helt til hun glemte å kaste Toro-posen en dag. De var gode, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg synes heller ikke at lasagne er noen komplisert middag, men jeg bruker en del tid på å lage middag hver dag. Det er noe jeg/vi prioriterer.
![]() |
![]() |
#75 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg bruker erterstuingen.
![]() |
#76 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg synes det er helt ok og bruke Toro innimellom. Her kommer det barneønsker om meksikansk gryte og tomatsuppe, så det har vi kanskje en gang i måneden. Ellers bruker jeg ertesuppeposene når vi har pannekaker. Det er max en gang i måneden. Mousakka lager vi om vi for en gangs skyld er barnløs i noen dager. Vi voksne liker den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Jeg har brukt ertesuppe- og ertestuingposer innimellom, men nå er det veldig lenge siden vi hadde noen av delene. Saus bruker vi veldig lite, unntatt tomatsaus, som jeg lager selv, og saus til fest, som jeg også lager selv. Jeg liker veldig godt hjemmelaget tomatsuppe og potetstappe, og det finner jeg aldri på å kjøpe på pose. (Poden er hellig og uttalt overbevist om at "hjemmelaget er alltid best" - jeg hadde gjerne laget posesuppe til ham iblant om han faktisk foretrakk det, men det gjør han ikke.) Bergensk fiskesuppe har vi hatt innimellom, men det er sikkert et par år siden sist. Buljongterninger bruker jeg noen ganger, eller buljongpulver fra glass. (Ingen av delene er fra Toro, men det går da litt for det samme?) Jeg ville sikkert laget Torokake hvis jeg skulle ha barneselskap med allergikere, men det har jeg aldri hatt.
Hvem er Erik?
![]() |
#79 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?Ertestuing lager jeg like kjapt (og mye bedre) med en pose frosne, grønne erter, litt smør, vann, fond og en skvis lime, kok opp og mos med stavmikser.
![]() |
#80 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?
Gamle-Erik?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|