Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-14, 07:15   #61
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Ingen.

Gammel 14-11-14, 07:19   #62
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Brun saus innimellom.
Toro spaghettisaus ofte - eneste sausen Storebror spiser.
Tomatsuppe - eneste tomatsuppe storebror spiser.
Kyllingsuppe som jeg putter masse ekstra oppi.
Sjokoladekake til bursdager med allergier.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 07:29   #63
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker en del av allergivariantene: Glutenfri kakemiks, glutenfri muffins, glutenfri lasagne når jeg ikke lager selv, og så har jeg funnet ut at lavkarbobrødmiksen deres funker greit hvis jeg skal ha brødmat en sjelden gang. Lasagnen er litt salt for min smak, men lettvint, og så pimper jeg den litt. Jeg liker å lage mat, men det er veldig greit med litt raske løsninger når en ellers bruker mye tid på å lage det meste selv og aldri kan kjøpe ferdige ting på farten (pga intoleranse).

Gammel 14-11-14, 07:40   #64
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bare opplyse om at min spik-spenna-kommentar om lasagnevar ironisk/tøysete og ikke ment å skulle virke hverken snobbete eller overlegen.

Og så tillater jeg meg å lure på hvorfor det blir sett på som snobbete å ikke bruke Toro/halvfabrikata/pulver?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 08:08   #65
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lage pizzabunn fra pose...? Hva blir egentlig kilosprisen på det melet som er oppi den posen? Jeg måler aldri opp til pizzabunn, jeg slomser vilt og det blir pizza hver eneste gang.

Jeg bruker ertestuingen, torokake til bursdager for å fuzzfritt lage en glutenfri og melkefri kake som egentlig bare skal pyntes og grises med.

Jeg har noen poser stående i tilfelle, men jeg liker aller best hjemmelaget og fra bunnen og det går minst like fort og smaker mye bedre bare man får øvd seg litt. Vi har funnet en nydelig tomatsuppe med creme fraiche og friske tomater som smaker aldeles vidunderlig og som tolvåringen gjerne lager selv.

Jeg synes Toro i stor grad fordyrer, forlenger foreberedelsestiden og tvinger meg til å tweake masse med originalen fordi jeg ikke synes det smaker godt nok. Det jeg egentlig vil ha er rene smaker og så ender jeg opp med å lage en orgie av melkefett fordi det gjerne er eneste måte å få det til å smake bedre på.

Sist redigert av Harriet Vane : 14-11-14 kl 08:49.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 08:20   #66
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke helt om det er Toro eller Maggi eller hva, men jeg bruker terninger med kjøttsuppe eller kyllingkraft ganske ofte. Og så hender det vi har Toro tomatsuppe og pannekake-mix'en.

Hvis vi er på tur og lager mat på stormkjøkkenet bruker vi ganske hemningsløst med supper, potetmosposer og det som finnes av rett i koppen-retter. Det er vel også fra Toro tenker jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 08:24   #67
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men har Toro buljong? Jeg bruker gode, gammeldagse buljongterninger, men trodde det var Knorr eller Maggi?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 08:25   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager Toro langpannesjokoladekake siden den er glutenfri (og god).

Ellers spiser vi noe Toro når snuppa (9 år) lager middag. Det er enklere, og jeg synes det er bedre at hun lager enkle middager enn at hun ikke lager middag i det hele tatt. Det var sånn jeg begynte også, og jeg håper og tror at det er en god start.

Gammel 14-11-14, 08:27   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men har Toro buljong? Jeg bruker gode, gammeldagse buljongterninger, men trodde det var Knorr eller Maggi?

Ja, de har, men når jeg googler så ser jeg at det er Knorr jeg bruker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 08:42   #70
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser posetomatsuppe til lunsj i helgene av og til fordi det er det beste lillesøster vet i hele verden.

Jeg bruker av og til posefiskesuppe som basis og tilsetter mer grønnsaker, fisk og rømme.

Jeg bruker buljongterninger, men nå husker jeg jo ikke hvilket merke de er.

Og så baker jeg muffins fra Toroposer. Fordi det er superenkelt og alle barn som har vært i selskap hos oss liker dem, og fordi det hender at det er praktisk å ha noe som er glutenfritt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 08:51   #71
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker buljong (men det er kanskje Knorr ja). Tomatsuppe. Av og til langpannesjokoladekake. Brownies (bruker også Møllerens her). Av og til hvit saus. Kjøttkakesaus. Bearnaisesaus.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 08:53   #72
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke buljong, jeg bruker de konsentrerte fond-begerne fra Knorr dersom jeg ikke har kraft selv. Kan absolutt anbefales.

Det er herlig hvordan det vekker aggresjon og stikk, dette med Toro. "Kaller du meg en dårlig mor"-gufs og det hele. Hos oss er ikke lasagne hverdagsmiddag så ofte, fordi det tar litt tid, men det tar ikke SÅ mye tid. lage sausene: 10-15 min og så 20 min i ovnen? Ikke så galt.

Gammel 14-11-14, 09:06   #73
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min svigerinne hadde noen skikkelig gode muffins fra "gammel familieoppskrift" hun pleide å ta med på div familie-eventer. Hun lurte alle helt til hun glemte å kaste Toro-posen en dag. De var gode, da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:09   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes heller ikke at lasagne er noen komplisert middag, men jeg bruker en del tid på å lage middag hver dag. Det er noe jeg/vi prioriterer.

Gammel 14-11-14, 09:11   #75
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker erterstuingen.

Ellers er jeg veldig glad i å lage mat, og synes det er viktig og verdifullt å lære barna våre hvordan mat blir til og det å ha respekt for hvordan mat blir til og hvordan man bruker rene råvarer.

Personlig synes jeg det meste av slik hel,- og halvferdigmat smaker veldig ensartet og trist, man sitter med samme ettersmaken om man har spist en gryterett eller en kjøttsuppe.
Min onkel pleier å si at alt smaker høy, og jeg er tilbøyelig til å være enig med han.
For å ta bearnaise som et eksempel, det smaker jo ikke i nærheten av det hjemmelaget saus smaker, det fremstår som to vidt forskjellige ting. Jeg finner det dog ikke så merkelig all den tid at hovedingrediensene i hjemmelaget er eggeplomme og smør, mens i den kjøpte er det stivelse og melkestoffer. Det er ikke eggeplomme i den engang, og melk er virkelig ikke en ingrediens i bearnaise man lager hjemme.

Gammel 14-11-14, 09:16   #76
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er helt ok og bruke Toro innimellom. Her kommer det barneønsker om meksikansk gryte og tomatsuppe, så det har vi kanskje en gang i måneden. Ellers bruker jeg ertesuppeposene når vi har pannekaker. Det er max en gang i måneden. Mousakka lager vi om vi for en gangs skyld er barnløs i noen dager. Vi voksne liker den.
Ellers bruker vi buljongterninger i kjøttsupper, og en halv pose pizzafyll pr pizza.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:22   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt ertesuppe- og ertestuingposer innimellom, men nå er det veldig lenge siden vi hadde noen av delene. Saus bruker vi veldig lite, unntatt tomatsaus, som jeg lager selv, og saus til fest, som jeg også lager selv. Jeg liker veldig godt hjemmelaget tomatsuppe og potetstappe, og det finner jeg aldri på å kjøpe på pose. (Poden er hellig og uttalt overbevist om at "hjemmelaget er alltid best" - jeg hadde gjerne laget posesuppe til ham iblant om han faktisk foretrakk det, men det gjør han ikke.) Bergensk fiskesuppe har vi hatt innimellom, men det er sikkert et par år siden sist. Buljongterninger bruker jeg noen ganger, eller buljongpulver fra glass. (Ingen av delene er fra Toro, men det går da litt for det samme?) Jeg ville sikkert laget Torokake hvis jeg skulle ha barneselskap med allergikere, men det har jeg aldri hatt.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er litt lei av å bli sett på som Erik fordi jeg ikke digger å lage mat i timevis.

Hvem er Erik?

Gammel 14-11-14, 09:23   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager som sagt ikke torolasagnen fordi jeg syns det er vanskelig å lage ekte lasagne. Men vi liker den altså. Crazybunchen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 09:24   #79
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ertestuing lager jeg like kjapt (og mye bedre) med en pose frosne, grønne erter, litt smør, vann, fond og en skvis lime, kok opp og mos med stavmikser.

Gammel 14-11-14, 09:25   #80
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvem er Erik?

Gamle-Erik?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.