|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserMor mi hata dypt og inderlig å lage mat. Toro kom som en reddende engel for hennes del.
|
|
|
#62 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Å herlighet, den husker jeg! Men det pizzafyllet har jeg faktisk aldri smakt.
|
|
|
#64 |
|
lettere utlada
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg tror ikke det er mye som ble laget da jeg var liten som jeg ikke spiste.
|
|
|
#65 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserTorsketunger var det ekleste jeg visste da jeg var liten, og har ikke spist det siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg likte veldig godt blodpudding, men av en eller annen grunn har det også gått ut av kostholdet.
|
|
|
|
#66 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserHar noen nevnt landgang? Formloff delt i tre, med pizzafyll oppå? Serverte det i 80-tallsparty her forleden, det var tørt, gitt!
|
|
|
#67 |
|
flisespikker
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserHer var det mye kjent, og en del jeg nesten hadde glemt! Det er masse ting vi spiste i oppveksten som jeg ikke spiser nå, men veldig lite jeg har valgt bort fordi jeg ikke likte/liker det. Jeg mener å huske at jeg likte det meste vi spiste, og når jeg tenker tilbake, tror jeg jeg ville likt det meste nå også.
|
|
|
#68 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserÉn ting jeg ikke spiser lenger forresten er en påleggskombinasjon jeg fant opp da jeg kom hjem ettermiddagen 17. mai i russetiden og var rimelig hung over (så det regnes vel ikke som noe barndomsgreie i grunnen). Mamma og pappa hadde hatt buffet og jeg plukket blant restene og laget smørbrød av ristet loff med potetsalat, sennepsaus og russisk kaviar.
|
|
|
#69 |
|
lettere utlada
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg har en kresen mann, så enkelte ting spiser jeg bare hos mamma.
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Her oppe er landgang slike lange osteloff. Selges på flere bakeri, med blant annen ost og skinke, pizzafyll, eggerøre og laks etc.
|
|
|
|
#73 |
|
Textrovert
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserVi spiste for øvrig veldig mye nypesuppe fra pose. Det var akseptert som hverdagsdessert av en eller annen grunn.
|
|
|
#74 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserDer jeg kommer fra er landgang baguette med ost og skinke (og gjerne purre og majones også, varmet i mikro så osten smeltet litt). Det kjøpte vi gjerne på bakeriet i lunsjen.
|
|
|
#75 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserNypesuppe og fruktgrøt fra pose husker jeg også. Det var søndagsdesserter hos oss. Det samme med sånn halvfabrikata sjokoladepudding, karamelpudding eller mandelkjernepudding. Også spiste vi hermetiske fersken eller pærer, minnes jeg.
|
|
|
#76 |
|
Fortynnet
|
Samme her! Og fruktcocktail med krem. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserDe eneste jeg ble servert til middag som jeg ikke serverer er armeridderer og pannekaker, rett og slett fordi jeg ikke ser på de som fullverdig middag.
|
|
|
|
#79 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserLever i fløtesaus, hvalbiff, nyrer i brun saus. Jeg likte det godt, men spiser det ikke nå, ikke så veldig lett å få tak i heller. Mange andre retter fra barndommen spiser jeg hos foreldrene mine, eller mamma lager når hun er på besøk. Kjøttkaker i brun saus, svinekoteletter i brun saus med surkål, røkt blåkveite med hvit saus med gulrøtter i.
|
|
|
#80 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg vokste nærmest opp på kokt potet med smør som smelter. Det var ikke en rett som ble servert, men det var det jeg spiste når jeg ikke likte fiskemiddagen, et var jo ganske ofte...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|