Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør FAU?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-14, 10:16   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør FAU?

FAU = foreldres arbeidsutvalg og samler alle klassekontakter på skolen i et felles fora. Her diskuteres alt fra økonomi, vedlikehold/herverk og trafikksikkerhet til hvordan skolen kan/bør håndtere f.eks mobbing, samarbeid skole-SFO, arrangere 17. mai osv. osv. Vi som er en 1.-10. skole håndterer også søknader om midler til klasseturer og problemstillinger rundt bruk av elektrisk sykkel og moped t/r skolen and so on. Foresatte kan bringe ting videre til klassekontakt som tar det med FAU, som igjen formidler videre til skolens ledels og andre veien ved behov. Hos oss sitter FAU-leder også i skolens styremøter, slik at det er kort vei for FAU å rapportere videre til ledelsen og ta opp aktuelle saker og problemstillinger som måtte foreligge.

Jeg er ny i gamet selv. Har blitt leder på vår skole. Skal holde mitt første møte om få uker, spent på det. Men det går bra. Foruten alt jeg har fått av saker som må bringes den ene eller andre veien, og en vanvittig jobb med å rydde opp i kontakter og informasjon, så virker jobben veldig overkommelig. Jeg har vært på et KOMFUG-møte og et styremøte allerede, og jeg opplever det som veldig interessant og lærerikt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.