Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?
Bare jeg og mannen som sorterer klær, kun mannen som setter på vaskemaskin, tørketrommel og henger opp klær. Litt tilfeldig hvem som bretter sammen klærne, kun ungene som sorterer sine klær (de bruker om en annen i størrelser, så man er avhengig av å huske hvem som eier hvilke klær før man legger i skapet)
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Eller så trenger han rett og slett litt opplæring. Alle kan lære å vaske klær. Alle kan lære å støvsuge og vaske. Og alle kan lære å lage mat.
Ja, alle kan lære, men det tar litt tid. Tror fort det er her det ligger, mange som tenker at det er så lett at man ikke trenger å lære seg det. Jeg ser at ungene hos oss har lettere for å lære å rydde, støvtørke, støvsuge enn matlaging og klesvask. Jeg kan feks ved å ta på et plagg vite hvilke fibre det er (ikke 100% treff). Dette kan hverken mann eller barn. Mye har med hva man trener seg i. Jeg husket feks ikke farger før jeg begynte å hekle/strikk.