|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Tør vi bry oss?
Jeg er veldig enig i dette og hver gang jeg leser her inne om folk som er for knegne til å ha et par ekstra på middag eller sender barnas venner på rommet mens kjernefamilien spiser middag blir jeg helt matt. Vi har små middagsgjester stadig vekk og jeg synes det er uhyre viktig å bli godtkjent med barnas venner og gjerne deres foreldre også. Det forhindrer mobbing, det gir mulighet for å diskutere bekymringer og det kan gjøre en forskjell for noen som ikke har det så bra i en periode. Det er ikke sikkert det er omsorgssvikt, men feks år foreldrene går gjennom en opprivende skilsmisse med alle de juicy ingrediensene man kan tenke seg, så kan det være godt for en tolvåring å komme hjem til noen som bare lager litt pizza, spiller spill, ser en film og gjør fredlige ting.
|
|
|
#2 |
|
Absolute Beginner
|
Det er da himmelvid forskjell på å kun ha omtanke for seg og sitt til å alltid ha åpent hus og middag til en håndfull ekstra barn. Vi har stadig noen ekstra her, og det er absolutt hyggelig, men skal hverdagen gå opp nå som jeg stort sett er alene med lekser, middag og kjøring til aktiviteter setter jeg grenser også på det området. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tør vi bry oss?Jeg synes det er altfor mange ekstreme tilfeller i begge ender av barnevernsaker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan jo ikke uttale meg annet enn på bakgrunn av egne opplevelser, men jeg har jobbet i flere barneverntjenester. Den ene fungerte ekstremt dårlig og hadde en sykmeldingsprosent på rundt 50 i perioden jeg var der. I tillegg har jeg jo lest saksmapper fra ganske mange andre steder i forbindelse med oversendelse av saker.
|
|
|
#5 |
|
Rockesøster
|
Dette
|
![]() |
| Trådverktøy | |