Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-14, 16:34   #11
mille mari
Fullverdig medlem

mille mari sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Nå har jeg selv jobbet i barnehage i mange år, og gjør det fortsatt. Og som en "ansvarlig" voksen ser jeg det som mitt ansvar og sørge for at ungene ikke ødelegger tingene sine. Skal de ake, må de buke matte/eller brett, ev "rompestroppebrett" når det ikke er nok snø.
Vi forteller at dressen kan bli ødelagt, og at de da kommer til å bli kald i "stumpen" hvis det blir hull.

Ungene hadde sikkert syntes det har vært kjempegøy å knekke små trær og greiner i skogen også, men det får de ikke gjøre-da de lærer å ta vare på naturen.

Ungene kan da ikke få lov til "alt" bare fordi at det er gøy-sånn satt på spissen altså

Det er vel like så mye denne bruk og kast mentaliteten jeg vil til livs, og at ungene faktisk er i stand til å ta en god del ansvar selv.
Lære seg og ta vare på tingen sine. Vi lever i et overflodsamfunn, og det gjør meg kvalm.

Ønsker ikke at ungene skal slutte å ha det gøy, men at det er en arena og tid for alt.
Kanskje en klage til produsenten er innafor her, men tviler på at den er produsert for skarpe steiner i trå fart.

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.