Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-14, 17:54   #501
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Svigerfamilien syns det er supermerkelig at vi vil vite allerede nå om de kommer på julaften eller ikke.
Jeg forsøker å si at vi må fordele utgiftene på de månedene som er igjen, og at det er litt forskjell om vi er 9 eller 13, men de føler virkelig ikke for å ta den avgjørelsen enda.

Jeg tenker at neste år så blir de ikke invitert. Hah!

Jeg har to søsken som ikke skjønner at jeg nå vil vite hvor de skal feire jul. Om ingen av de drar til mamma så må vi og det hadde vært greit å vite snart.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 19:12   #502
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sånn er det her og. Jeg vil gjerne vite det i oktober, ikke i midten av desember. Kontrollfreaken i meg takler det dårlig. Får vi ikke besøk, så reiser vi bort, så det har ganske stor betydning.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 19:28   #503
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søster han invitert seg til oss, og siden det er et vondt samlivsbrudd i den familien har vi selvsagt sagt at de er hjertelig velkommen. Så julen der det endelig bare skulle være oss fem igjen, har nå blitt til oss fem + mamma + søster med tre egne ungdommer og en svigersønn. Vi er altså oppe i 11 personer + hund og katt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 19:29   #504
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigers pleier å invitere oss til å feire jul hos dem sånn uken før jul, det mener de holder i massevis. Vi planlegger hvor vi skal være i september, seinest oktober.

Gammel 24-10-14, 20:03   #505
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Søster han invitert seg til oss, og siden det er et vondt samlivsbrudd i den familien har vi selvsagt sagt at de er hjertelig velkommen. Så julen der det endelig bare skulle være oss fem igjen, har nå blitt til oss fem + mamma + søster med tre egne ungdommer og en svigersønn. Vi er altså oppe i 11 personer + hund og katt.

Aner jeg en Knerten-jul?

Gammel 24-10-14, 20:17   #506
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mamma og kjæresten skal feire jul på Madeira så det blir oss fem og broren min i år. Jeg ser fram til sene kvelder med brettspill etter at ungene er i seng. Regner ikke med at noen fra svigerfamilien kommer, de vil helst feire hos seg selv.

Gammel 24-10-14, 21:28   #507
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Aner jeg en Knerten-jul?

Ja, jeg tenkte tanken.

Gammel 24-10-14, 22:44   #508
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Familien vår er ikke så stor, så i julen blir det oss 3 som bor i huset, mine foreldre, vår eldste datter med sønn og kjæreste, vår mellomste med mann og datter.og julenissen selvsagt. Han kommer også :-)

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 22:46   #509
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kun 3-4 julepreesanger igjen nå!!

Gammel 24-10-14, 22:49   #510
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vi skal ha familiejul i år. Eller jeg skal - barna har det hvert årl. I år skal vi tre til mine foreldre. Der er også mine søsken med sine respektive for de som har det, samt en nevø og en niese. Totalt blir vi 7 eller 8 voksne og 4 barn.

Gammel 24-10-14, 22:54   #511
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kom bare på en søt historie fra forige jul. Vi gikk rundt juletreet og sang julesanger( mens vi ventet på nissen). Jeg spurte det eldste barnebarnet mitt ( på 3)hvilken sang vi skulle synge. Bæ,bæ lille lam var svaret. Og slik ble det føltes litt rart å gå rund juletreet og synge den, men barnebarnet ble veldig glad, for den kunne hun jo.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 15:41   #512
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er 35% rabatt på all Lego på Extra Leker i dag. Det er vel litt tid igjen hvis man vil benytte seg av det.

Gammel 25-10-14, 16:35   #513
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er 35% rabatt på all Lego på Extra Leker i dag. Det er vel litt tid igjen hvis man vil benytte seg av det.

Kom akkurat igjen fra Extra leker.

(Bursdagsgave og) julegave til vår to år gamle nevø i boks, Duplo brannstasjon og Duplo Jake og sjørøverneskute. Samt at jeg handlet to pakker Lego juniors, som jeg tror blir oldemors gave til Lille Persille (hun liker at vi fikser gaver for henne).

Fine gaver til en veldig fin pris. Extra leker har jo også litt lavere pris enn veiledende i utgangspunktet! Veiledende pris hadde vært 1745 betalte 1020. Digger å gjøre gode kjøp.

Extra leker i Krokstadelva hadde fortsatt ganske mye i hyllene kl 1500.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 18:59   #514
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ja, de har vel vunnet pristester flere år. Den som er nærmest oss er stor og med godt utvalg, så vi handler ofte der om vi ikke bestiller fra nett. Det fulgte med litt Lego i vognen vår selv om vi egentlig hadde kjøpt en god del Lego da ToysrUs hadde tilbud.

Gammel 26-10-14, 15:15   #515
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

I år skal vi for første gang feire alene vi fem. Vi gleder oss.

Gammel 26-10-14, 15:22   #516
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig med halvparten av julegavene, fått alt til pakkekalenderne i hus, vet hva vi skal spise og at vi som vanlig skal være hjemme, og at vi får en ukjent australier og en like ukjent amerikaner i hus på julaften. :legger opp til knertenjul:

Behagelig tidlig ute, egentlig.

Hva gir man i en liten, symbolsk julegave til en 22 år gammel amerikansk jente som er jødisk, aldri har feiret jul før og har reist med fredskorpset? (Det er type alt jeg vet om henne). Enn en 17 år gammel australsk gutt med onlinespilling som hovedinteresse?

Gammel 26-10-14, 19:30   #517
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres veldig morsomt ut shute. Jeg har også lyst på ukjente julegjester.

Jeg tror at jeg enten ville gitt dem noe hjemmelaget om jeg hadde tid og overskudd. Eller en liten julepynt, som de kunne hatt som et minne om den norske julefeiringen

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-14, 19:33   #518
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det noen som vet om en god melkefri sjokoladekalender? På nett et sted kanskje?

Jeg har pakket inn tre julegaver

Gammel 26-10-14, 22:15   #519
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes å huske at plamil hadde sjokoladekalender i fjor, på meny - jeg vet de har en del sjokolade som er melkefri, kanskje akkurat den?

Gammel 26-10-14, 22:19   #520
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det høres veldig morsomt ut shute. Jeg har også lyst på ukjente julegjester.

De som skal låne oss australieren ser etter vertsfamilie til en guttunge til, for to måneder - en sporty tiendeklassing.

Ja, tror det blir morsomt! Jeg har litt sansen for å fylle huset med snodige mennesker og la underholdningen komme av seg selv.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.