Sv: Støtter man mulesing ved å kjøpe UGGs?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Så beklager, men jeg ble faktisk litt provosert av utsagt som at datteren min sikkert ikke ville ha UGGs hvis hun så den videoen. Da anbefaler jeg gjerne denne tilbake og en gjennomgang av garderoben og merker. (Fashion Victims)
Jeg forstår ikke hvorfor du blir provosert? Nå viser det seg jo at UGGs tar avstand fra det, men når vi diskuterte det tidligere i tråden så var det ingen som hadde funnet informasjon om dette. Synes du det var upassende å anta at hun ikke ville ha det etter å se en video om mulesing? Upassende generelt eller upassende for din datter? Og som jeg poengterte tidligere i tråden, så kan man ha flere enn en tanke og gode saker i hodet på en gang. Det ene utelukker ikke den andre. Det hjelper jo virkelig ikke å sette saker opp mot hverandre?! Det hjelper jo ikke sauene at man tar foksuet fra dem og over på sweat shops? Akkurat like lite som det hjelper å dra fokuset bort fra umenneskelig arbeidsforhold i deler av klesindustrien ved å si at sauene mishandles i deler av ullindustrien?
|