|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Penistegning til førsteklassinger i lekse
Det kommer an på hva som står om rettigheter på bildet. Man kan bruke avansert søk på bildegoogling og sortere ut fra rettigheter. Da kan man få opp bilder som fritt kan brukes, brukes, men ikke kommersielt osv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Eklektisk
|
Ah, det visste jeg ikke. Er det noe man "ordner" når man laster et bilde opp på nettet, slik at en viser folk at det er lov å bruke det? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er usikker på hvordan man gjør det når man laster egne bilder opp, men jeg ser at om jeg bildegoogler meg selv så er ingen av bildene tillatt å bruke helt fritt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det kan de. Dette er regulert i Kopinor-avtalen.
Skolene har faktisk friere kopieringsrettigheter til bruk i undervisningssammenheng enn andre. Heldigvis. Ellers ville tilgangen til lovlig undervisningsmateriale blitt ganske begrenset. Men de skal selvsagt lære elevene om opphavsrett og bildebruk, det er definert i kompetansemålene i læreplanen. Dog ikke i så utstrakt grad på 1. trinn.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 15-10-14 kl 14:53. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg vet at de har større rettigheter enn kommersielle bedrifter, men det kan da ikke være uhindret? De kan da ikke f.eks. ta reklamebildet jeg har betalt hundretusener for å utvikle og bare benytte det?
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Betalte du så mye for dette?
|
|
|