Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En shorts er ikke en shorts

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-14, 09:54   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En shorts er ikke en shorts

Interessant problemstilling. Jeg ser jo at de aller fleste jentene jeg kjenner ikke bruker denne typen shortser alene, men med en tights eller strømpebukse under. Kanskje nettopp fordi shortsene er alt for korte til å brukes alene. Og mange jenteklær er utvilsomt mye mer "kroppsnære" enn det gutteklær er, selv om det er mulig å finne posete klær til jenter også.

Problemet er vel så mye jenter som objekt. Og den grunnleggende ideen om hvordan jenter burde oppføre seg. Og min lille kjepphest er at jeg tror noe av det som holder jenter tilbake er at vi selv ikke er like flinke til å fronte og fremme våre medsøstre (på samme måte som jeg opplever at menn gjerne gjør). Og da er det vanskelig å få til ekte likestilling i det lange løp. En likestilling som innebærer at vi vurderer indivitet som individ, ikke basert på kjønn, og at vi verdsetter innsatsen til den enkelte basert på innsatsen, ikke på kjønn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.