Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-14, 18:40   #24
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Jeg er fristet til å si at de her som skriver at de ikke kjenner noen med et alkoholproblemer lever i fornektelse. Eller er blinde. Jeg kan liksom ikke tenke meg - rent statistisk - at det er mulig å ikke kjenne noen med et alkoholproblem. Veldig avhengig av hvordan man definerer problem da - Er det kun de som har vært behandlet for alkoholisme man regner, de som ikke kan drikke med måte, de som drikker for ofte (definisjonen der er som regel oftere enn man drikker selv) osv osv.

Jeg kommer ikke fra noe spesielt belastet miljø, men kjenner flere med alkoholproblemer, av ymse slag. Alt fra en nær slektning som har drukket seg helselaus og bor som grønnsak på hjem, til kolleger som ikke kan holde måten på fest, via damer i 40-åra som har oppdaget rødvinens gleder i voksen alder og går over stokk og stein. Mange av disse tar seg inn igjen da, det er ikke sånn heldigvis, at en gang alkoholproblem, alltid alkoholproblem.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.