|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Om å undre segÅ undre seg har nok en litt negativ klang for meg. Det er noe som er rart, som det ikke bør være og man undrer seg. Å kalle det fordømmende er å overdrive, men det er heller ikke helt åpen nysgjerrighet på verden heller, det er en nyanse mer negativt/bestemt på hva som er normen. Jeg er nysgjerrig på mye rart, legger merke til mye og jeg spør også kanskje litt for ofte når jeg lurer. Jeg forsøker så godt jeg kan å spørre på en åpen måte uten at det kan oppfattes som kritikk, men jeg får det helt sikker ikke alltid til.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å undre seg
Men du mener at mange andre som også skrev at de undret seg var fordømmende? For meg er det ganske fordømmende i seg selv, altså. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Nei, det mener jeg da ikke. Herlighet som man snakker forbi hverandre. Enkelte er fordømmende, men flertallet er nok ikke det på noe vis. Det jeg forsøker å si er at jeg synes det er merkelig hvordan det å drikke noe med alkohol i er en helt annen type handling på et helt annet plan enn det å velge hva man ønsker å drikke til maten er. Hvorfor undrer man seg over at folk velger bort vin, men ikke over at de velger bort melk til hotellfrokosten?
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til det første: Jeg oppfattet det som om mange uten videre gikk ut fra at folk som skrev at de undret seg i den andre tråden var fordømmende, noe jeg synes er rart å gå ut fra når man i samme setning/innlegg framstiller seg selv som en oppriktig undrende og en som sjelden dømmer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Det er vel dette jeg synes er litt snodig (eller undrer meg over.
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Enig.
|
|
![]() |