|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Undre du deg? | |||
| Ja |
|
36 | 17,65% |
| Nei |
|
168 | 82,35% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Og det er helt greit. Men at det skal gjøre deg ukomfortabel å sitte til bords med noen som ikke ser det på samme måten?
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som Hyacint var det den gangen vi var to. Om vi er fleire så blir eg ikkje ukomfortabel.
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Men… Hva er det egentlig som gjør deg ukomfortabel? At de ikke er like sofistikerte som deg når det kommer til mat og vin? At de velger å være sunnnere (drikke vann)? At de kanskje ikke har råd til vinmenyen? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ferdiglada
Egentlig svarte Candy for meg i det første avsnittet sitt. Og i tillegg like jo eg ekstra godt å spise med dei som dele interessa mi eller blir like begeistra som meg over en smak i munnen. Og forøvrig betalte eg det besøket på Eik, det var ei bursdagsgåve
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Hmm.. ja, hun sier hun ikke er komfortabel med å drikke alene. Skjønner ikke sånt jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det med å dele gleden over mat og vin i NOMA-klasse er nok noe man må håndplukke selskap til. Mange ville nok blitt med (jeg inkludert) og kost seg med både mat og vin, men jeg tror ikke jeg kunne klart å være en gjest å dele den ekstra gledesopplevelsen en slik middag tydeligvis gir for noen sammenlignet med et måltid til 300 kr på en annen restaurant. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Er akkurat som deg. Hadde blitt med, og hadde nok satt pris på det. Men ikke sånn superetusiastisk liksom. Mer "hm, dette var godt/interessant/hmm... muligens ikke noe for meg... men drikker opp likevel". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
I mitt tilfelle ligger det en del mer bak enn akkurat det som skjedde der. Og som Tussa sier, hun kunne jo tatt bare ett glass eplejuice eller noe sånt ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Ta et glass eplejuice så ikke noen andre skal bli ukomfortable og flaue? Dere er seriøst rare.
|
|
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Jeg blir rett og slett litt sjokkert over en slik holdning. Så bra at du koser deg med vin og det er en del av totalpakka. Hvis det blir akseptert, hvorfor er ikke det å like vann til maten tilsvarende greit?
Men da inviterer du jo hjem mennesker du vet liker og setter pris på vin. Selv om jeg synes det er underlig å bli grinete over at de prioriterer annerledes nå, så blir det jo noe annet enn hvis du inviterer venner og snurter over at de ikke vil ha vin. (av ymse årsaker, noen liker ikke vin altså).
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|