Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dos and don'ts på cruise i Middelhavet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-14, 15:25   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dos and don'ts på cruise i Middelhavet

Jeg har vært der.
Greit å vite at de automatisk trekker en sum per person i tips.
Utfluktene er kjempedyre, men det er sjelden nødvendig å bruke dem. Jeg anbefaler de fleste steder å gå i land og ta en av de 100 taxiene som står der og håper på tur. Roma må dere vel ta toget inn til tror jeg. (det var den byen vi ikke dro til da det ble for mye transportdistanse i forhold til tid i byen).
Men:

Napoli: Napoli er en kjip by. Du kommer inn i byen ved å gå av båten, her kan du se deg rundt. Vil du ut til pompeii kan du ta lokaltoget (linjen heter circumvesuviana - grunn til å teste bare på grunn av navnet), man kan sikkert ta taxi eller man kan bli med båtens opplegg. Obs lommetyver. Lokaltoget fungerer veldig greit, vi var der med fire unger.

I havnen der man kan komme seg til firense/pisa (husker ikke navnet) fungerer det veldig greit å ta taxi. Gå i land.

I cannes tar du båt i land, da er du i byen med en gang.
Marseilles var vel noe tilsvarende, men der er det veldig kort tid å gjøre på.
I roma er det tog et godt stykke.
Palma hvis dere stopper der, der er det vel bare å gå i land mener jeg å huske.

Båten i seg selv er nok kulere enn å gå i land for ungene, det må du være forberedt på. Det er underholdning overalt, kule barneklubber, god mat overalt og vannsklier på dekk. Det går an å sette igjen unger på båten mens man selv går i land, men det hadde ikke vært aktuelt for min del.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.