|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Märtha og Lisa Williams
|
|
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
|
|
|
#23 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsDama framstår jo som ravende gal, og i mitt stille sinn tenker jeg bare "jaja, dette er altså hva generasjoner med innavl kan gjøre med folk". Jeg synes likevel det er problematisk at svindlere som Märtha, Lisa Williams Colin Fry, Uri Geller osv trekker fulle hus av lettlurte folk som kanskje befinner seg i svært sårbare situasjoner der de har mistet noen kjære og trenger å tro på "noe mer". Det er ekstremt kynisk å profitere på andre mennesker på en så uærlig måte, jeg skjønner ikke hvor de finner samvittighet til å gjøre det.
|
|
|
|
#24 |
|
Off the map.
|
Jeg tror at hun tror på dette selv, slik at hun i egne øyne ikke er en svindler. Men jeg vet ikke om det blir noe bedre av det.
|
|
|
#25 |
|
saftig
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsAltså - jeg er ingen troende sjel, og hva Mærta driver med bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Hun tror jo åpenbart på dette, og jeg har vel intet grunnlag for å si at hun tar feil? La henne holde på.
|
|
|
#26 |
|
By the Sea
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg har ikke fulgt så nøye med på businessen til Märtha, men hun svindler folk, altså? Er det engleskolen det siktes til da?
|
|
|
#27 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg vet bare at når jeg leser slike tråder som dette, får jeg lyst til å ta utskrift og sende til svigermor som, da boken var rykende fersk, med begeistring ga meg denne i gave: |
|
|
|
|
|
#28 |
|
koko
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsDet er ikke så mye verre (eller bedre) dette enn annen overtro og religion som folk tror på. I Norge har vi jo til og med et politisk parti som blander politikk og religion, det er igrunn mye mer drøyt enn at en prinsesse har gått på en smell og grodd vinger.
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Jeg er litt enig med deg, men samtidig syns jeg det er et poeng at de tar penger for overtroen sin. Det er verre enn overtro/religion som folk kan oppsøke gratis. Og de lover jo ting de ikke har grunnlag for å hevde i det hele tatt. (Ikke at jeg ikke kan si det om det meste av annen overtro også, så klart.) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jepp. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Og jepp. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg er litt enig, kjenner jeg. Og så er jeg også enig i at folk får drive med sin overtro som de vil, men at det er noe svindleraktig over det å ta seg betalt for å preke "sannhet". |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Märtha og Lisa WilliamsSånn går det når samfunnet resakraliseres.
|
|
|
|
#34 |
|
This is normal!
|
Jepp. Og at Märtha er med og reklamerer for dette, gjør henne til en del av svindelen. Uansett hvor søkende og undrende hun påstår hun er i forhold til dette.
|
|
|
|
#35 |
|
This is normal!
|
I forhold til dette showet (som er en del av businessen hennes) er hun helt klart med på å promotere noe som er ren svindel. Jeg synes denne artikkelen fra Aftenbladet illustrerer hva Lisa Williams holder på med på en veldig god (og trist) måte:
|
|
|
|
#36 |
|
Mother of Dragons
|
Det som jeg synes nesten er mest provoserende er jo at Lisa Williams er så skikkelig lite flink til coldreading. Jeg har gjort det noen ganger og jeg har mye større treffsikkerhet enn henne. Jeg liker selvfølgelig ikke folk som lurer andre, men sånn inkompetanse synes jeg er forferdelig provoserende.
|
|
|
#37 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsJeg er ikke sikker på om jeg synes at "la henne holde på" er en holdning jeg kan ha lenger.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#38 |
|
This is normal!
|
Ja, hun er skikkelig dårlig. Hun lykkes likevel fordi hun utnytter mennesker i en veldig sårbar situasjon. Jeg synes han skriver det godt, han i Aftenbladet:
Og dette synes altså Märtha er helt greit å sette navnet sitt på.
|
|
|
|
#40 |
|
This is normal!
|
Sv: Märtha og Lisa WilliamsMärtha er forresten nr. 4 i arverekken. Hun har altså ikke sagt fra seg den retten. Det er heller ikke uten betydning i forhold til hvordan hun oppfører seg og driver butikk.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|