Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha og Lisa Williams

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-14, 00:00   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha og Lisa Williams

Død mann politianmelder Märtha Louise - er lei av å bli forstyrret

Gammel 15-09-14, 00:04   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes det er mer alvorlig at det er skadelig for de folka som betaler i bøttevis for å gå og bli lurt inn i emosjonelt skadelig kvakksalveri, enn at det skader kongehuset.
Men ja, jeg synes det skader, når Märtha bruker prinsesserollen sin i diverse sammenhenger som representant for kongehuset i det ene øyeblikket, og driver med slikt som dette i det neste.

Dette var så godt sagt at jeg bare måtte sitere. Jeg syns det er betenkelig at Märtha fronter ei som tar seg grundig betalt for å utnytte sørgende menneskers godtroenhet og inderlige ønske om å snakke med avdøde de savner.

Jeg gir beng i om det er skadelig for kongehuset, men Märtha kan late som hun er privatperson i dette så mye hun bare vil - folk vil uansett se på henne som prinsesse, hun kan ikke legge av seg denne siden av livet. At en prinsesse så gir legitimitet til noe som kan være direkte psykisk emosjonelt skadelig for sårbare mennesker, syns jeg er hinsides over enhver fornuft.

Gammel 15-09-14, 00:05   #23
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Dama framstår jo som ravende gal, og i mitt stille sinn tenker jeg bare "jaja, dette er altså hva generasjoner med innavl kan gjøre med folk". Jeg synes likevel det er problematisk at svindlere som Märtha, Lisa Williams Colin Fry, Uri Geller osv trekker fulle hus av lettlurte folk som kanskje befinner seg i svært sårbare situasjoner der de har mistet noen kjære og trenger å tro på "noe mer". Det er ekstremt kynisk å profitere på andre mennesker på en så uærlig måte, jeg skjønner ikke hvor de finner samvittighet til å gjøre det.

Gammel 15-09-14, 00:17   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Dama framstår jo som ravende gal, og i mitt stille sinn tenker jeg bare "jaja, dette er altså hva generasjoner med innavl kan gjøre med folk". Jeg synes likevel det er problematisk at svindlere som Märtha, Lisa Williams Colin Fry, Uri Geller osv trekker fulle hus av lettlurte folk som kanskje befinner seg i svært sårbare situasjoner der de har mistet noen kjære og trenger å tro på "noe mer". Det er ekstremt kynisk å profitere på andre mennesker på en så uærlig måte, jeg skjønner ikke hvor de finner samvittighet til å gjøre det.

Jeg tror at hun tror på dette selv, slik at hun i egne øyne ikke er en svindler. Men jeg vet ikke om det blir noe bedre av det.

Gammel 15-09-14, 00:28   #25
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså - jeg er ingen troende sjel, og hva Mærta driver med bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Hun tror jo åpenbart på dette, og jeg har vel intet grunnlag for å si at hun tar feil? La henne holde på.

Gammel 15-09-14, 00:57   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fulgt så nøye med på businessen til Märtha, men hun svindler folk, altså? Er det engleskolen det siktes til da?

Gammel 15-09-14, 07:34   #27
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet bare at når jeg leser slike tråder som dette, får jeg lyst til å ta utskrift og sende til svigermor som, da boken var rykende fersk, med begeistring ga meg denne i gave:

https://www.energica.no/sek-asset/pr...1100.jpg?w=218

(Men det blir selvsagt med tanken - jeg er for snill.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 07:52   #28
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke så mye verre (eller bedre) dette enn annen overtro og religion som folk tror på. I Norge har vi jo til og med et politisk parti som blander politikk og religion, det er igrunn mye mer drøyt enn at en prinsesse har gått på en smell og grodd vinger.

Gammel 15-09-14, 08:15   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det er ikke så mye verre (eller bedre) dette enn annen overtro og religion som folk tror på. I Norge har vi jo til og med et politisk parti som blander politikk og religion, det er igrunn mye mer drøyt enn at en prinsesse har gått på en smell og grodd vinger.

Jeg er litt enig med deg, men samtidig syns jeg det er et poeng at de tar penger for overtroen sin. Det er verre enn overtro/religion som folk kan oppsøke gratis. Og de lover jo ting de ikke har grunnlag for å hevde i det hele tatt. (Ikke at jeg ikke kan si det om det meste av annen overtro også, så klart.)

Lisa Williams syns jeg kommer i en helt egen liga av svindel; hun tar penger fra folk som er på sitt mest sårbare og rundlurer folk i sorg. Det er så umoralsk at det knapt finnes ord for å beskrive hvor ille jeg syns det er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 08:36   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 08:36   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Altså - jeg er ingen troende sjel, og hva Mærta driver med bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Hun tror jo åpenbart på dette, og jeg har vel intet grunnlag for å si at hun tar feil? La henne holde på.

Og jepp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 09:13   #32
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

I Norge har vi jo til og med et politisk parti som blander politikk og religion, det er igrunn mye mer drøyt enn at en prinsesse har gått på en smell og grodd vinger.

Jeg er litt enig, kjenner jeg. Og så er jeg også enig i at folk får drive med sin overtro som de vil, men at det er noe svindleraktig over det å ta seg betalt for å preke "sannhet".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 09:18   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sånn går det når samfunnet resakraliseres.

Gammel 15-09-14, 10:28   #34
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lisa Williams syns jeg kommer i en helt egen liga av svindel; hun tar penger fra folk som er på sitt mest sårbare og rundlurer folk i sorg. Det er så umoralsk at det knapt finnes ord for å beskrive hvor ille jeg syns det er.

Jepp. Og at Märtha er med og reklamerer for dette, gjør henne til en del av svindelen. Uansett hvor søkende og undrende hun påstår hun er i forhold til dette.

Gammel 15-09-14, 10:34   #35
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har ikke fulgt så nøye med på businessen til Märtha, men hun svindler folk, altså? Er det engleskolen det siktes til da?

I forhold til dette showet (som er en del av businessen hennes) er hun helt klart med på å promotere noe som er ren svindel. Jeg synes denne artikkelen fra Aftenbladet illustrerer hva Lisa Williams holder på med på en veldig god (og trist) måte:
http://www.aftenbladet.no/kultur/Dod...t-3245207.html

Gammel 15-09-14, 10:43   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

I forhold til dette showet (som er en del av businessen hennes) er hun helt klart med på å promotere noe som er ren svindel. Jeg synes denne artikkelen fra Aftenbladet illustrerer hva Lisa Williams holder på med på en veldig god (og trist) måte:
http://www.aftenbladet.no/kultur/Dod...t-3245207.html

Det som jeg synes nesten er mest provoserende er jo at Lisa Williams er så skikkelig lite flink til coldreading. Jeg har gjort det noen ganger og jeg har mye større treffsikkerhet enn henne. Jeg liker selvfølgelig ikke folk som lurer andre, men sånn inkompetanse synes jeg er forferdelig provoserende.

Det er som han Uri Geller, som alle magikere er aldeles rasende på fordi han har tjent seg styrtrik på de fire triksene han kan, men forskjellen fra de andre er at han påstår at det ikke er et trylletriks men at han er magisk på ordentlig.

Gammel 15-09-14, 10:47   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sikker på om jeg synes at "la henne holde på" er en holdning jeg kan ha lenger. Jeg synes engleskolen har vært suspekt (og dyr) hele tiden, men når hun nå har slått seg sammen med Lisa Williams, er mange hakk lenger og mange hakk verre. Blodpris på et seminar som utnytter sårbare sørgende, synes jeg er så langt over kanten at det ikke lenger kan avskrives som "samma det, hun får holde på", synes jeg.

SKolen og virksomheten hennes får masse publisitet ene og alene fordi hun er prinsesse - hvem hadde brydd seg om hun het Anne Hansen, liksom?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 10:50   #38
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det som jeg synes nesten er mest provoserende er jo at Lisa Williams er så skikkelig lite flink til coldreading. Jeg har gjort det noen ganger og jeg har mye større treffsikkerhet enn henne. Jeg liker selvfølgelig ikke folk som lurer andre, men sånn inkompetanse synes jeg er forferdelig provoserende.

Ja, hun er skikkelig dårlig. Hun lykkes likevel fordi hun utnytter mennesker i en veldig sårbar situasjon. Jeg synes han skriver det godt, han i Aftenbladet:

Sitat:

Eg trur mange av dei som sat i konserthussalen var svært mottakelege for Williams' "syn". Eg trur her var mange sørgjande, sårbare og gode menneske med behov for trøyst, for å bli sett. Mange som lever med eit håp, med ei tru, kanskje til og med ei overtyding om at det må vera råd å koma i kontakt med sine kjære døde.

Og dette synes altså Märtha er helt greit å sette navnet sitt på.

Gammel 15-09-14, 10:55   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Sånn går det når samfunnet resakraliseres.

Hva mener du med det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 10:57   #40
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Märtha er forresten nr. 4 i arverekken. Hun har altså ikke sagt fra seg den retten. Det er heller ikke uten betydning i forhold til hvordan hun oppfører seg og driver butikk.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.