Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-14, 18:31   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vil de våkne av brannalarmen? Nå mener jeg ikke at du gjør noe galt ved å gå fra dem når de sover. Mine vil nemlig ikke det, så her er det ikke aktuelt. Mine sover tungt når de sover.

Nei.

Jeg skulle gjerne både sagt ja, og at jeg aldri går fra barna mine. Men som alenemor med full jobb og uten bil hender det at tidsklemma klemmer litt ekstra hardt. Da kan jeg løse det ved å gå på butikken når de sover, selv om jeg prøver å handle etter jobb helst. Butikken ligger fem minutters gange borti gata, så jeg er borte i 20-30 minutter på det meste.

Én gang har jeg kommet hjem etter at de hadde sovna, så det skjer ikke ofte. Det kan se ut som om jeg "må" gjøre det ca en gang i måneden fra nå, men jeg har fine naboer som kan være "bakvakt" for meg mens jeg er borte.

Gammel 12-09-14, 18:39   #2
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grunnen til at jeg spurte er at her vi bor er det flere som går fra barna når de er 3-4 år, og jeg synes det er totalt uansvarlig. Jeg lurte bare på om det er jeg som er rar, men ut fra denne tråden tydeligvis ikke.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 12:00   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Grunnen til at jeg spurte er at her vi bor er det flere som går fra barna når de er 3-4 år, og jeg synes det er totalt uansvarlig. Jeg lurte bare på om det er jeg som er rar, men ut fra denne tråden tydeligvis ikke.

Jeg synes det går en magisk grense mellom 3 og 4. Hvor 3 er helt uaktuelt, mens 4 kan gå under gitte omstendigheter.

Sånn alene hjemme noen timer: 7-9 år avhengig av modenhet og omgivelser.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 18:41   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

6- og 9-åringen vår går fra skolen kvart over ett og er hjemme alene til halv fem to dager i uka. Det funker helt fint for våre unger/vår skolevei/vårt nabolag. De finner seg mat, starter med leksene, ser TV og bygger Lego. De er fornuftige, selvstendige og løsningsorienterte, og de har telefon om det er noe. Jeg finnes ikke bekymret.

Jeg har også to femåringer, og tanken på at de skal være alene hjemme i mer enn halvannet minutt neste år er fullstendig fjern. Så det kommer an på ungene.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 18:42   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

De har ikke eldre søsken da, Cumulus?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 18:44   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

6- og 9-åringen vår går fra skolen kvart over ett og er hjemme alene til halv fem to dager i uka. Det funker helt fint for våre unger/vår skolevei/vårt nabolag. De finner seg mat, starter med leksene, ser TV og bygger Lego. De er fornuftige, selvstendige og løsningsorienterte, og de har telefon om det er noe. Jeg finnes ikke bekymret.

Jeg har også to femåringer, og tanken på at de skal være alene hjemme i mer enn halvannet minutt neste år er fullstendig fjern. Så det kommer an på ungene.

Ja, det kommer an på barna. Det er derfor min 1.klassing ikke er hjemme alene enda, mens søsteren var det på lik tid/alder.

Gammel 12-09-14, 23:17   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, det kommer an på barna. Det er derfor min 1.klassing ikke er hjemme alene enda, mens søsteren var det på lik tid/alder.

Signerer. Størsta var alene hjemme en times tid av og til fra etter jul i 1.klasse, mens broren som nå går i 2.klasse ikke er moden nok enda.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.