|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Må innrømme at akkurat anitbiotikaresistente bakterier er noe jeg er bekymret for på generell basis - tror ikke akkurat at jeg personlig kommer til å dø av det, men det er et kjempeproblem generelt sett. Og dette med at kylling har så mye resistente bakterier sier vel sitt om dyrevelferden ... For de som er spesielt interessert tror jeg innslagene starter med denne artikkelen.
Ja, jeg ser at de skriver det på hjemmesiden sin. Jeg også skal begynne å kjøpe bare Stangekylling (jeg har tenkt på det en stund - i noen år faktisk ...
Tanken er vel at hvis det er bakterier på kyllingen som er antiiotikaresistente så kan man bli virkelig syk av det. (Men man blir nok ikke lettere syk av antibiotikarestistente bakterier enn andre)
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du i rå kylling med hendene?Ja. Jeg tar i kylling på samme måte som jeg tar i annet kjøtt. Hvorfor er det farlig å få bakterier på hendene? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tar du i rå kylling med hendene?
Det er jo ikke i utgangspunktet farlig å få bakterier på hendene, men man får det da ofte på kniven, på krana, på vasken, på dtekespaden osv. om man ikke er veldig påpasselig med hygienen.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Tar du i rå kylling med hendene?
him: Jeg skulle gjerne lest den artikkelen, men får ikke tilgang. Kan du legge ut relevante highlights?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|