Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om eliteforeldre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-14, 09:48   #41
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om eliteforeldre

Jeg synes Tina Moi fremstår som en ignorant i sin fremstilling jeg. Hun virker ikke å ha noen innsikt i dette miljøet utover de klassiske stereotypiene. At de kjører SUV, trener og har velpleide negler og at dette er tegn på ellers tomme liv uten annen mening enn å ta seg bra ut er utbrukt og oppbrukt og neppe realiteten. Og. Jeg undrer meg over at det plutselig er greit å beskrive andre kvinner på denne måten ("levende vandrepokaler" etc. Så lenge det er folk med enorme ressurser det er snakk om, er det visst fritt frem å objektivisere og gi et fordummende bilde av andre damer.

Derfor syns jeg den opprinnelige artikkelen var mye mer interessant, fordi den ga et mer nyansert bilde av en gruppe innenfor dette miljøet. Fremfor det sedvanlige bilde av trening, botox, designerklær og barn som accesoirer.

Gammel 11-09-14, 09:55   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Utrolig interessant at du sier det, Tallulah. Broren min og jeg bodde rett ved hverandre, og har barn som er relativt jevngamle. Jeg er akademiker og han håndverker. De flyttet relativt nylig ut av byen nettopp fordi "der kan vi ikke la ungene vokse opp". Riktignok er n=2 i dette tilfelle, men stemmer jo veldig godt med teorien din.

(Og vi bor i en skolekrets hvor innvandrerandelen har sunket vanvittige 13 prosentPOENG på bare 7 år. Det er stappfullt at nettopp akademikere som ikke flytter ut av byen.)

Ja, jeg har ikke noe videre belegg for teorien min enn observasjon av eget nabolag, altså. Jeg tror vel for øvrig at når eliteforeldrene i denne artikkelen snakker om en "farlig verden" så mener de konkurransemessig og karrieremessig. Eller kanskje ikke. Det står jo at de har nøye utvalgt det de anser som trygge nabolag, med homogen befolkningsmasse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 10:00   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke helt hva broren min var så redd for. De har fått fryktelig mye mer plass dit de flyttet, da. Det skal de ha. Og reisevei til jobb som tar en liten evighet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.