Sv: Utvalget av vegetarmat i Norge
Opprinnelig lagt inn av cilen, her.
Da må jeg kanskje til en annen by.. finner ikke så mye her jeg bor. (Oslo har helt sikkert et større utvalg. )
Oslo har nok mye ja. I Stavanger har de en haug med disse varene på Life og Brits Helsekost. Life Torgterassen i sentrum (der jeg jobbet) har nesten alle frysevarene fra Tivall (Hälsans kök), og det lille de ikke har inne kan bestilles. 
Forresten, min mann skulle lage pølser en dag jeg ikke var hjemme, og fant Tivall soyapølser i fryseren. Han slengte dem i ovnen og spiste og syntes de smakte vanvittig godt. Det han ikke ANTE var at de var vegetariske, han trodde faktisk det var ekte kjøttpølser!! Jeg ble jo forbanna da jeg kom hjem, for de er jo dyre, og jeg spiste jo ikke kjøtt, og stakkaren unnskyldte seg og var helt sikker på at dette var pølser med kjøtt. 
En annen gang laget jeg hamburgere (gourmetburgare fra Tivall) til meg selv og en venninne. Jeg sa ikke at de var vegetariske (dette var etter at jeg begynte med kjøtt igjen, så hun reagerte ikke på at jeg spiste "kjøtt") og hun fikk helt hakeslepp da jeg sa det etterpå, hun kunne overhodet ikke smake forskjell!!
Har ei vegetarianer-venninne som nekter å spise noen av disse produktene siden de smaker nesten helt likt kjøtt. Hun tror vi blir "lurt", at de har sneket noe kjøtt inn i dem. 
|