Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forskning?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-14, 12:42   #161
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskning?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også synes jeg ikke det er greit å besvare en over kanten-uttalelse med uttalelser som er like mye over kanten, bare så det er sagt. Det holder i massevis å bare si fra på ordentlig vis.

Det er jeg enig i.

Gammel 30-08-14, 12:59   #162
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man tar BM sine uttalelser gjennom årene under ett, er det ikke å ta for hardt i å kalle ham en dust, altså. Men jeg ser poenget ditt, Teofelia, og legger mer enn gjerne den ballen død.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 13:16   #163
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes som vanlig at Are Kalvø har et ganske godt skråblikk på det meste, og denne uka har han selvsagt fått med noen linjer om doktoravhandlingen, bl. a:

DENNE VEKA KOM det også ei doktoravhandling om artistane Marit Larsen og Marion Ravn, som har blitt diskutert ein del av folk som ikkje har noko betre å gjere. ( ) Hovudpåstanden i doktoravhandlinga er tydeligvis at Marit Larsen later som om ho er ekte, medan Marion Ravn later som om ho er falsk. Det som står i avhandlinga er sikkert noko slikt som dette:
«Marit Larsens iscenesetting av artisten «Marit Larsen» som Marit Larsen er eigentlig ei iscenesetting av Marit Larsen. Ikkje omvendt. Om ein studerer artisten Marit Larsens sjølviscenesetting i kjønnsperspektiv i ein transkulturell kontekst (og kven gjer vel ikkje det?), ser ein at ho søker ektheit og naturligheit i uttrykket, mellom anna ved å vere ganske lav og ha eit veldig vanlig namn. Ofte speler også Marit Larsen gitar, tydeligvis i eit forsøk på å framstå som ein artist som speler gitar.»
Neste veke kjem det fleire bøker som du skal sleppe å lese. Du kan stole på meg. Eg er den fyren

Hele teksten ligger her:http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-7684838.html

Gammel 30-08-14, 13:29   #164
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 14:01   #165
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men: Are Kalvø for president!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 14:27   #166
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beste innspillet så langt!

Gammel 30-08-14, 14:34   #167
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalvø treffer som vanlig spikeren på hodet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 18:57   #168
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var fantastisk og den han hadde om Støres bok i samme sak er minst like fantastisk.

Gammel 30-08-14, 20:47   #169
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Ja, enig, han traff vel om mulig enda mer spikeren på hodet der.

Gammel 30-08-14, 20:48   #170
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Tror ingen avhandling kan summere opp Gahr Støre mer presist enn Kalvøs avsnitt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 12:39   #171
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rødprikk

Bibliotekarhøyskolen og svadaforskning kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Finn en annen bås å sette meg i om du må...

Jeg føler for å oppklare at jeg ikke har satt deg i noen som helst bås.
Det jeg skrev, var at uttalelsen fikk deg til å høres ut som du hørte til blant en viss type mennesker, og var ment som et signal om at du kanskje burde formulert deg annerledes om du ikke vil havne i en bås du ikke trives i:

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Beklager, rine, men uttalelser som denne får deg til å høres ut som om du tilhører samme typen mennesker som lurte på hvorfor i alle dager jeg skulle ha tre år på høyskole for å bli bibliotekar ("Du skal da bare sette på plass noen bøker!?") og om jeg ikke skulle studere "noe skikkelig" og få meg et "ordentlig yrke" istedet.
Jeg blir faktisk litt trist av mennesker som ikke ser relevansen av popkultur, enten det er litteratur, musikk, film eller andre kategorier.

Jeg snakket altså om utsagnet ditt og hvordan det fikk deg til å fremstå, ikke om deg personlig.

Dessuten syntes jeg at kommentaren din om at han sikkert ikke var smart nok til å skrive om noe annet, var unødvendig stygg og forulempende på mer enn én måte.

Sist redigert av Enhjørning : 07-09-14 kl 13:14.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 12:51   #172
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I tillegg har jeg blitt beskyldt, av Enhjørning, for å ikke forstå at man trenger høyskole for å bli bibliotekar. Enda en fantastisk logisk konklusjon av innleggene mine i denne tråden. Hva blir det neste- at dere lurer på om jeg tror man trenger å studere medisin for å være lege?

Det var virkelig ikke det jeg sa. Les det opprinnelige innlegget mitt en gang til, og så leser du mitt siste innlegg.

Gammel 07-09-14, 13:56   #173
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Sorry, enhjørning, men jeg synes sammenligningen din er like far out som den var for en uke siden, virkelig. Jeg har lest mange artikler om Marit Larsen-saken den siste uken, og ikke en eneste gang har noen stilt spørsmålet om hvorvidt vi trenger høyskoleutdanning i dette landet. Mest sannsynlig fordi de to tingene overhodet ikke har noe med hverandre å gjøre, bortsett fra i din verden. Jeg merker meg også at det er min kommentar om forskeren som igjen blir sett på som den styggeste i tråden. Jo, vi lever helt åpenbart på forskjellige planeter.

Gammel 07-09-14, 15:24   #174
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jo, vi lever helt åpenbart på forskjellige planeter.

Det har jeg konkludert med for lenge siden.
Uten at det nødvendigvis er noe galt i det.

Gammel 08-09-14, 00:03   #175
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Are Kalvø er forøvrig et glimrende eksempel på at det er fullt mulig å være intelligent, spot on, vanvittig morsom og menneskelig varm og aksepterende på samme tid.

Gammel 08-09-14, 08:01   #176
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Are Kalvø er forøvrig et glimrende eksempel på at det er fullt mulig å være intelligent, spot on, vanvittig morsom og menneskelig varm og aksepterende på samme tid.

Er det vanlig å bestride det?

Gammel 08-09-14, 08:22   #177
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mange komikarar lever jo stort sett av å drite ut andre. For eksempel Anne-Kat. Are Kalvø klarar å få fram eit poeng utan å snakke nedsettande om andre. Det likar eg!

Gammel 08-09-14, 08:30   #178
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En konstatering og en kjærlighetserklæring.

Gammel 08-09-14, 09:53   #179
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvis du mener at Kalvø er spot on, er ikke det det samme som å mene at Marit Larsen-forskningen er litt tullete. :gir seg ikke:

Nei, OK, jeg skal gi meg. Neida. Joda:

Simone: Hvis poenget til Kalvø er at denne doktorgraden er litt tullete, har han ikke da også dummet ut forskeren, i alle fall bittelitt? Jeg er helt med på at han gjør det på en mye mer sofistikert måte enn f.eks. Anne Cath ville gjort, og derfor liker jeg Kalvø bedre. Han har smartere humor, rett og slett.

Gammel 08-09-14, 10:02   #180
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

En hvilken som helst avhandling høres ut som en parodi når man oppsummerer den i et avsnitt, for ikke snakke om i en setning (anbefales for alle som vil ha en god latter).

For øvrig syns jeg Kalvøs stikk går like mye i retning av mediedekningen som av selve avhandlingen.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.