|
|
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn foran airbag - igjenVille dere hatt bilstol til barnet foran? Eller har det ikke noen hensikt? Jeg er forvirret, trodde de skulle være 12 år. Nå er plutselig åtteåringen min lang nok til å sitte foran uten sikring? :skrekk:
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barn foran airbag - igjen
Barn under 150 cm skal sitte i bilstol (eller som et minimum pute), uansett om de er foran eller bak. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg trodde det sete frem til de var 135 - og da anbefalt at de sitter på pute frem til 36 kg?
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Det anbefales beltestol hele veien. Pute anbefales ikke i det hele tatt, annet enn som reserveløsning eller hvis de faktisk har vokst ut av setet sitt. Jeg tror de fleste stoler varer til 150 cm, men det varierer litt etter hvor lange de blir i ryggen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg er helt enig med deg altså - men dette står på trygg trafikk sine sider.
|
|
|
#6 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Kjære folk. Mi er 142 (og 35 kg) og er IKKJE vokst ut av beltestolen enno.
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Det varierer veldig etter hvor lange de blir i ryggen. Storebror satt i stol til han var nesten 150 cm og hadde god plass, lillesøster vokste ut av akkurat samme stol da hun var i underkant av 140 cm. Han er lang i armer og bein og kort i overkropp og hun har korte armer og bein og lang overkropp. Vi måtte rett og slett slutte med stol til henne, for hun satt ikke godt i noen av de tre stolmerkene vi hadde tilgjengelig hjemme. Det satt langt inne, for å si det sånn.
|
|
|
#8 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Barn foran airbag - igjenDenne tråden trengte jeg i dag. Det er ikke gøy å være den kipe som sier nei, da er det godt å ha noe å vise til.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|