Sv: England i romjul/nyttår
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Men hvorfor skulle SAS være bedre enn Norwegian hvis været er dårlig? Er det fordi SAS flyr til Heathrow, og Heathrow er sjeldnere stengt enn Gatwick?
Jeg reiser til England annenhver jul, og har bare opplevd forsinkelser én gang på 18 år. Det var da Heathrow var stengt og vi måtte vente hjemme én dag ekstra før vi kunne reise over. Så man trenger ikke svartmale situasjonen helt heller.
SAS tar seg bedre av deg når det skjer noe. Av Norwegian ble vi dumpet i avgangshallen, crewet skulle på hotell og sove. Vi fikk ingen info, ingen mat, ingenting. Til slutt forbarmet noen som var ansatt på selve flyplassen seg over oss slik at vi fikk bagasjen, sist av samtlige passasjerer i firetida på natta. Sov noen kalde timer på kaldt flyplassgulv forran Norwegian-skranken, men det dukket aldri opp noen. Ikke noen som svarte på kundeservice-telefon heller. Flyene på Heathrow gikk som normalt (de har faktisk snøryddeutstyr der, det hjelper), så neste formiddag kom vi oss for egen hjelp bort fra flyplassen, mens svigerfar hjemme i Norge booket billetter til oss med SAS. Vanskelige reiseforhold pga snøen selvfølgelig, men vi kom oss omsider til Heathrow, og fløy hjem via ymse omveier (alle fly ble jo fulle plutselig). Vi fikk en telefon fra Norwegian i løpet av formiddagen, der de lurte på om de skulle skaffe oss hotell, det var det eneste vi hørte. Etter at vi kom hjem fikk vi kompensert billettprisen, men ingenting for ekstra utgifter til mat/reise osv. Andre som skulle reist med samme fly ble værende i fire dager før Norwegian klarte å få på plass et fly som faktisk gikk slik det skulle.
At det kan bli forsinkelser pga snø kan jeg forstå. Men den elendige kundebehandlingen og null informasjon har gjort at jeg ikke velger Norwegian på den typen destinasjoner mer.
|