Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Retrojakka

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-14, 08:55   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retrojakka

Så rart. Jeg får mindre vondt av hekling enn strikking. I perioder kan jeg bare hekle for å unngå betennelser.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:39   #22
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også strikket noen slike. Bare vær oppmerksom på at det er feil i raglanfellinga i noen av oppskriftsversjonene. Feilen gir en ganske rar felling og hals. Jeg strikker mine med raglanfelling på annenhver omgang helt opp og det gir bra resultat, synes jeg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 19:39   #23
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne har jeg lyst til å strikke også, tusen takk for tipset! Jeg står på venteliste på boka på biblioteket for den oppskriften, så det passet fint at den var lagt ut. Tenkte å strikke med bare restegarn, dersom jeg får det til. Koksgrå som hovedfarge, og så får jeg se hva mer jeg klarer å grave fram fra lageret.

Gammel 31-08-14, 20:11   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Fin! Jeg blir vettskremt av hekling, så jeg har sett meg ut Loppa fra pinneguri istedefor. http://pinnehobby.blogspot.no/2014/0...kka-loppa.html

Hekling? Den er jo strikket?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 20:48   #25
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg så det heller ikke med en gang men det er knappestolpen som er heklet. Men den kan jo fint strikkes da.

Gammel 31-08-14, 20:58   #26
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvor finner dere oppskriften?

Gammel 31-08-14, 21:05   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg så det heller ikke med en gang men det er knappestolpen som er heklet. Men den kan jo fint strikkes da.

Aha! Det så jeg ikke. Jeg håpte det var noe jeg gikk glipp av, for jeg liker bedre å hekle enn å strikke.

Sist redigert av Tallulah : 31-08-14 kl 21:38.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 21:22   #28
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvor finner dere oppskriften?

Følg Wiola på Facebook - der er oppskrifta. Og den er riktig.

Gammel 31-08-14, 21:42   #29
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Følg Wiola på Facebook - der er oppskrifta. Og den er riktig.

Takk. Jeg var inne på privatbrukeren først, og der fant jeg ingenting. :P

Gammel 02-09-14, 22:54   #30
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg har aldri strikket raglan før. Dere som vet - er det slik at man skal: strikke to masker vridd rett sammen, to rette, to masker rett sammen: både foran og bak ermet? Eller skal man på en måte speilvende det? Skjønte dere hva jeg mente?

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 08:52   #31
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg speilvendte ikke!

Gammel 03-09-14, 09:03   #32
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To vridd vrang sammen(eller ssk=slip, slip, knit) på den ene siden og to rett sammen på den andre siden.
Det gjør at maskene "legger" seg i hver sin retning, og på raglansfellingen vil de da "lene" seg inn mot hverandre?

Men dette er det noen som kan mye bedre enn meg, men jeg ser godt forskjell på teknikken(har strikket kluter i sommer).

Gammel 29-10-14, 16:16   #33
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Da er jeg ferdig og jeg heklet kanten! Det tok like lang tid som å strikke jakken og jeg har vondt helt ned i tærne.

Gammel 29-10-14, 22:16   #34
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Så bra! Jeg har laget to. Får vi se bilde?!

Gammel 29-10-14, 23:19   #35
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikket den nesten helt ferdig. Gikk unna på 3-4 dager før jeg strikket feil i fellingen og det stoppet litt opp. Har bare halve borden igjen + monteringen, så bør jo bare finne det frem, fort gjort bare jeg finner ånden.

Gammel 30-10-14, 00:44   #36
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Denne skal strikkes så snart alle julegavene er ferdig! Gleder meg allerede

Gammel 30-10-14, 12:40   #37
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Så bra! Jeg har laget to. Får vi se bilde?!

Dårlig bilde fra Instagram, men den henger på tørk enda.

Sist redigert av Einhyrningur : 31-10-15 kl 19:16.
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 13:14   #38
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Kjempefin!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.