|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
maler
|
Sv: Lærerstreik! 2Jeg hadde satt dem igang med matte samt lese norsk og engelsk tror jeg. Resten er vanskelig å forholde seg til synes jeg, mye må de jo uansett rase igjennom på skolen, hovedpoenget må være at de gjør noe som aktiviserer hodet litt.
|
|
|
#144 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik! 2
Tror min lesevegrer-autist må få jobbe på data, egentlig. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Drømmer
|
Sv: Lærerstreik! 2Ser noen på Fblista mi er irritert på Carl I.Hagen sitt utspill i dag. Sist redigert av Chablis : 25-08-14 kl 21:17. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvis Utdanningsforbundet tar ut noen denne uka kommer de ut med det på onsdag, med virkning fra mandag. Tipper jeg. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Lærerstreik! 2Vi ligger ikke langt nede, Chablis. Vi er midt på. Nøyaktig samme sted vi har vært på hele tiden. Diskusjonen bør derfor heller dreie seg om det er på tide å gi blanke i skolereformer siden de tydeligvis ikke virker.
|
|
|
#148 |
|
Drømmer
|
Ikke jeg som har skrevet det altså. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik! 2Er det ikke slik at i Finland er en større del av elevgruppen utelatt fra kartleggingsprøvene enn i Norge? Langt flere går på spesialskole i Finland enn å bli inkludert i vanlig skole. Hvordan det er i andre Pisa-land vet jeg ikke, men det kan være ulik elevmasse som testes i de ulike land.
|
|
|
#150 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Joda, det stemmer. Finland har et ekstremt høyt antall i spesialskoler. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Lærerstreik! 2Lektorlaget tar ut tolv lærere til fra mandag av, i Asker.
|
|
|
|
#152 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
KS vil gjøre disse endringene for å spare penger, ikke for å få til en god skole. Dersom en lærer ikke kan faget sitt, hjelper det fint lite om han sitter to timer ekstra på kontoret. De foreslåtte endringene i arbeidstidsavtalen vil føre til at mange lærere finner seg andre og mer attraktive jobber, noe som i alle fall ikke vil høyne kvaliteten i skolen. Jeg er ydmyk og hører på med stor interesse når jeg får sjansen til å lytte til noen som kan noe som skole, Thomas Nordahl, f.eks. Jeg har fremdeles til gode å høre noen som virkelig kan skole si noe som helst om at bundet arbeidstid gjør elevene bedre, tvert imot. Jeg ser ingen som helst grunn til at jeg skal være ydmyk i forhold til byråkratene i KS som ikke kan noe som helst om min jobb. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Fartsfantom
|
Nå vet jeg ikke om du har fleksitid eller ikke, men hvis du har ville du ha godtatt at din kjernetid hadde blitt utvidet fra kl.09.00-15.00 til kl.08.00-16.00? Dette er litt forenklet, men sammenlignbart, syns jeg. Derfor er svaret nei! |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Drømmer
|
Jeg tenkte i grunn det samme da jeg leste det. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Vaklende
|
Hva er det egentlig du spør om her, Storm? |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Vaklende
|
Sv: Lærerstreik! 2Du kan jo google:
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lærerstreik! 2Jeg fant en oversikt her over ulike forslag fra KS:
Så da ser det ut som KS ønsker 1-3 timer ekstra i uken med bundet tid, avhengig av antall planleggingsdager? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|