Sv: Jeg er adoptert
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Ken jeg trøste deg med at de som kjenner deg nok ser på deg som norsk? Jeg hadde flere venner adoptert fra Korea da jeg vokste opp. Jeg glemmer aldri da jeg i dusjen etter en gymtime spurte venninnen min om hun hadde tatt sol siden hun var så brun. Det var vinter, og jeg koblet rett og slett ikke at hun var brun fordi hun var brun.
Men uansett, ta kontakt med de Balanse linket til. Det at du er adoptert kan du ikke gjøre noe med, det er sånn det er. Men følelsene knyttet til det å være adoptert kan du få hjelp til å akseptere. 
Takk for støtten, men alikkevel så er det ganske vondt for meg. Jeg vet jo det innerst inne. På skolen ropte elevene etter meg at jeg kom fra Korea. De mobbet meg. Jeg ville mye heller blitt syk en å være adoptert ;(. Jeg har beyngt å lyve å si at jeg er født i Norge, men folk ser at det ikke er sant. Jeg blir gal av at folk må påpeke dette hele tiden.
Moren min var ikke sterk og var nødt å gi i fra seg meg for at hun skulle overleve selv. Det er helt forferdelig å tenke på. Jeg misunner alle som er født i Norge. Jeg skulle så mye heller aldri blitt født.
|