Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Støtter du lærerstreiken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Støtter du lærerstreiken?
Ja. Jeg er ikke lærer 99 51,83%
Nei. Jeg er ikke lærer 38 19,90%
Vet ikke 26 13,61%
Ja. Jeg er lærer 26 13,61%
Nei. Jeg er lærer 2 1,05%
Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-14, 12:00   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støtter du lærerstreiken?

Retorikken fra lærerne på FP er helt klart bedre enn retorikken fra lærere de fleste andre steder.

Hyacinth: Sutring er aldri god retorikk. Og jeg for min del sutrer like mye på vegne av meg selv som elevene. Mest for elevene, dog, siden jeg har muligheten til å finne et nytt sted å tilbringe dagene, noe de fleste elever ikke har.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 12:12   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Retorikken fra lærerne på FP er helt klart bedre enn retorikken fra lærere de fleste andre steder.

Hyacinth: Sutring er aldri god retorikk. Og jeg for min del sutrer like mye på vegne av meg selv som elevene. Mest for elevene, dog, siden jeg har muligheten til å finne et nytt sted å tilbringe dagene, noe de fleste elever ikke har.

Derfor presiserte jeg at det var hun som kalte det sutring. Personlig blir jeg så adrenalin-aggressiv over å bli beskyldt for å sutre at jeg muligens bør pelle meg ut av denne tråden også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 12:51   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg stemte "Vet ikke". Er veldig i tvil.
Eg er ikkje lærar, men underviser eindel på universitetet. Eg har derfor ingen problem med å sjå at det mange dagar er heilt umulig å få unna det som må gjerast på 7.5 timar. Då må ein ta kvelden til hjelp for å bli ferdig og bør ha muligheit til å gå tidlig heim neste dag. Uten å måtte spørre rektor om tillatelse kvar gang. Samtidig ser eg verdien i å ha kollegaer rundt meg når eg jobbar. Greit å ha nokon å diskutere diverse problemstillingar med. Så eg ser fordelar med ei løysing der lærarar i utgangspunktet skal oppholde seg 7.5 timar på skulen, men med litt fleksibilitet. Forutsatt at dei har ein skikkelig kontorplass på skulen, sjølvsagt.
Det bure vere mulig å få til ein avtale der kvar enkelt skule får rom til å praktisere ordninga på sin måte og gjere det litt fleksibelt.

Men no har eg eigentleg berre svart på om eg støttar lærarane si sak og ikkje sjølve streiken. Eg syns begynnelsen av eit skuleår er eit fryktelig dårlig tidspunkt å streike på, både for lærarar og elevar.
Eg er litt bekymra for kva slags konsekvensar dette vil få dersom det blir langvarig. Eg tenker for eksempel på alle dei som er i risikosona for å droppe ut av vidaregåande. Kan langvarig streik vere nok til å vippe dei over på feil side slik at dei ikkje klarar å komme i gang igjen etter streiken?

Men eg har ingen gode forslag til andre virkemiddel enn streik.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.