|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: "Flyktninger med slike sykdommer fikk nei fra Norge"Bør vi senke kravene til hva slags hjelp vi skal stille opp med for å ha mulighet til å slippe dem inn?
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: "Flyktninger med slike sykdommer fikk nei fra Norge"
Nei, vi bør slutte å være så smålige og gjemme oss bak kommunepolitikere med til dels svært dårlige prioriteringsevner, men heller bare bevilge de stakkars kronene over statsbudsjettet. Hva er det snakk om da? 1 million pr stk pr år? Penger som går til å betale lønninger og offentlig husleie, og dermed går raskt inn igjen i statskassa?
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Enig!
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: "Flyktninger med slike sykdommer fikk nei fra Norge"Jeg synes Katta stiller veldig gode og viktige spørsmål. Jeg ser for meg en statlig finansiering som følger flyktningene og at det gjøres en vurdering av hvilke kommuner som vil være i stand til å ta imot de flyktningene som krever spesiell kompetanse. Men den vurderingen må skje på statlig nivå - ikke kommunenivå. Kanskje. Vi må i hvert fall ta imot. Vi er for rike til å si nei.
|
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
|
|
![]() |