Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Flyktninger med slike sykdommer fikk nei fra Norge"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 22:17   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Flyktninger med slike sykdommer fikk nei fra Norge"

Bør vi senke kravene til hva slags hjelp vi skal stille opp med for å ha mulighet til å slippe dem inn?

Gammel 18-08-14, 22:30   #2
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bør vi senke kravene til hva slags hjelp vi skal stille opp med for å ha mulighet til å slippe dem inn?

Nei, vi bør slutte å være så smålige og gjemme oss bak kommunepolitikere med til dels svært dårlige prioriteringsevner, men heller bare bevilge de stakkars kronene over statsbudsjettet. Hva er det snakk om da? 1 million pr stk pr år? Penger som går til å betale lønninger og offentlig husleie, og dermed går raskt inn igjen i statskassa?

Gammel 18-08-14, 22:31   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Nei, vi bør slutte å være så smålige og gjemme oss bak kommunepolitikere med til dels svært dårlige prioriteringsevner, men heller bare bevilge de stakkars kronene over statsbudsjettet. Hva er det snakk om da? 1 million pr stk pr år? Penger som går til å betale lønninger og offentlig husleie, og dermed går raskt inn igjen i statskassa?

Enig!

Gammel 18-08-14, 22:31   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Katta stiller veldig gode og viktige spørsmål. Jeg ser for meg en statlig finansiering som følger flyktningene og at det gjøres en vurdering av hvilke kommuner som vil være i stand til å ta imot de flyktningene som krever spesiell kompetanse. Men den vurderingen må skje på statlig nivå - ikke kommunenivå. Kanskje. Vi må i hvert fall ta imot. Vi er for rike til å si nei.

Jeg er for lokaldemokrati, men det er en del saker som er for viktig til å bli overlatt til dårlig kommuneøkonomi.

Gammel 18-08-14, 22:38   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes Katta stiller veldig gode og viktige spørsmål. Jeg ser for meg en statlig finansiering som følger flyktningene og at det gjøres en vurdering av hvilke kommuner som vil være i stand til å ta imot de flyktningene som krever spesiell kompetanse. Men den vurderingen må skje på statlig nivå - ikke kommunenivå. Kanskje. Vi må i hvert fall ta imot. Vi er for rike til å si nei.

Jeg er for lokaldemokrati, men det er en del saker som er for viktig til å bli overlatt til dårlig kommuneøkonomi.

Eg trur ikkje løysinga er å senke krava. Desse menneskene treng hjelp. Og ad hoc-løysingar kor ufaglærte blir sett til å "passe på" mennesker, er ikkje hjelp! Det er ikkje som om sjukdom og traumer bare går over av seg sjølv.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.