Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 00:15   #781
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er vel på samme måte som at alle trygdesnyltere bor i ditt nabolag. :dukker:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:15   #782
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Hvis du har vært på reise med eleven som innebærer overnatting kan du i teorien få avspasere. Dette må avtales med lederen din. Du kan ikke bare ta fri når det passer deg. I realiteten har du ikke mulighet til å avspasere fordi det ikke settes inn vikar, og elevene blir sittende alene. Det er ikke noe man har samvittighet til.

De aller fleste må avtale med lederen sin når de avspaserer, det er ikke alltid at jeg får avspasere når det passer meg best.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:15   #783
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth:Åhnei, du, trygdesnyltere bor det (dessverre) overalt, og jeg tror faktisk jeg har lest at det er flere av dem i Nord-Norge.

rine er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:15   #784
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kollegaer som jobber lengt mindre enn de skal, og i tillegg har jeg naboer som er trygdesnyltere. Flere faktisk.

007 er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:17   #785
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vet du hvor mye kollegene dine jobber hjemme, 007?

rine er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:19   #786
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har kollegaer som jobber lengt mindre enn de skal, og i tillegg har jeg naboer som er trygdesnyltere. Flere faktisk.

Hvis jeg var trygdesnylter, hadde jeg ikke turd å si det til noen. Og hvis jeg jobbet mye mindre enn jeg skulle, hadde jeg heller ikke turd å si det til noen. Antar jeg.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 18-08-14, 00:20   #787
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 18-08-14, 00:22   #788
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvordan vet du hvor mye kollegene dine jobber hjemme, 007?

De er faktisk veldig ærlig på at de ikke jobber 43,5 timer i snitt. Og de det gjelder synes at vi andre jobber aaaltfor mye. Og at årsplaner er bare tull og at over head funker like bra som en PC.

007 er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:23   #789
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er faktisk veldig ærlig på at de ikke jobber 43,5 timer i snitt. Og de det gjelder synes at vi andre jobber aaaltfor mye. Og at årsplaner er bare tull og at over head funker like bra som en PC.

Vi har ikke overheader engang. Ikke tavler heller. Eller kateter.

I dag tok jeg meg faktisk i å savne en overhead.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 18-08-14, 00:24   #790
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi demonterte overheaden for en sånn overhead-lærer en gang.

Gammel 18-08-14, 00:24   #791
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Vi har mange, Gud hjelpes om noen kaster de.

007 er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:25   #792
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg er så gammel at jeg har vært "over head lærer." :mimrer tilbake til den gang ingen elever hadde PC og lærerne byttet på en felles kontor-PC:

rine er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:26   #793
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi demonterte overheaden for en sånn overhead-lærer en gang.

Men du har i det minste kateter på jobben din, har du ikke?

Haha, nå er jeg overtrøtt og bør legge meg...

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 18-08-14, 00:27   #794
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er så gammel at jeg har vært "over head lærer." :mimrer tilbake til den gang ingen elever hadde PC og lærerne byttet på en felles kontor-PC:

overheadlærer = lærer som baserer undervisningen kun på at elever skal skrive av det som står på overheadene. Som tilfeldigvis er nøyaktig de samme setningene man finner i læreboka. Vi syntes han fortjente en liten demonstrasjon.

Gammel 18-08-14, 00:27   #795
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men du har i det minste kateter på jobben din, har du ikke?

Haha, nå er jeg overtrøtt og bør legge meg...

Ja, flere størrelser til og med! Overhead har jeg faktisk også.

Gammel 18-08-14, 00:28   #796
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi har mange, Gud hjelpes om noen kaster de.

Bruker dere dem? Jeg tror nesten jeg hadde fått sparken om jeg dro inn en overhead... Men jeg har brukt dem masse i Gamle Dager. :mimre:

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 18-08-14, 00:28   #797
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, flere størrelser til og med! Overhead har jeg faktisk også.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 18-08-14, 00:28   #798
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner noen som har mottatt arbeidsledighetstrygd uten å gidde å søke på jobber og en snekker som jobber innmari sakte og en jordmor som er fraværende under fødsler og han som sitter i kassa på Rimi oppi her ser ikke akkurat ut som han sliter seg ut, for å si det sånn. : bidrar :

Gammel 18-08-14, 00:29   #799
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Ah, var det det du mente, Katta? Vel, da er jeg ikke en over head-lærer ennå, men kommer nok til å bli det om KS og elg får det som de vil.

rine er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 00:31   #800
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overhead! :mimre:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.