Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-14, 23:55   #1
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Hvis du har vært på reise med eleven som innebærer overnatting kan du i teorien få avspasere. Dette må avtales med lederen din. Du kan ikke bare ta fri når det passer deg. I realiteten har du ikke mulighet til å avspasere fordi det ikke settes inn vikar, og elevene blir sittende alene. Det er ikke noe man har samvittighet til.

Jeg skjønner at dere ikke kan avspasere undervisningstiden, men så vidt jeg har forstått er det en god del av arbeidstiden dere ikke underviser. Den tiden kan dere avspasere så lenge det er godkjent av rektor.

elg er ikke aktiv  
Gammel 16-08-14, 23:57   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Jeg skjønner at dere ikke kan avspasere undervisningstiden, men så vidt jeg har forstått er det en god del av arbeidstiden dere ikke underviser. Den tiden kan dere avspasere så lenge det er godkjent av rektor.

Det kan vi faktisk ikke gjøre. Ikke der jeg jobber i alle fall. Vi er bundet 34 timer eller noe sånt, det kan vi ikke avspasere selv om vi ikke har undervisning i alle de 34 timene.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:01   #3
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det kan vi faktisk ikke gjøre. Ikke der jeg jobber i alle fall. Vi er bundet 34 timer eller noe sånt, det kan vi ikke avspasere selv om vi ikke har undervisning i alle de 34 timene.

Dette varierer kanskje fra skole til skole. Noen rektorer lar sikker lærerne avspasere også av de bundne timene. Uansett har du 9 timer du kan avspasere helt fritt uten å spørre noen. Jeg kan ikke avspasere mer enn en hel arbeidsdag uten å få forhåndsgodkjenning fra min sjef.

elg er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:02   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette varierer kanskje fra skole til skole. Noen rektorer lar sikker lærerne avspasere også av de bundne timene. Uansett har du 9 timer du kan avspasere helt fritt uten å spørre noen. Jeg kan ikke avspasere mer enn en hel arbeidsdag uten å få forhåndsgodkjenning fra min sjef.

Jeg har aldri hørt om en skole der man kan avspasere bundet tid. Og bundet tid er det en hel del av allerde. Man må bruke den ubundne tiden.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 00:02   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Nå detter jeg litt av, elg. Undervisningstiden vil ikke fungerer hvis vi plutselig finner på å avspasere all kontortid en uke.

Gammel 17-08-14, 00:09   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen skoler lar lærere avspasere bundne timer. Og hva har din arbeidssituasjon med dette å gjøre?

rine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.