Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-14, 14:48   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Dette er vel ganske dekkende for oss også. Vi prøver dog å basishandle på Rema og bare kjøpe spesifikke ting vi trenger andre steder.

Ca. sånn ja. Men jeg tror ikke jeg vil si at vi holder matbudsjettet så veldig ned av den grunn . Også hjelper det at Rochermannen handler. Han er mye mer nytteorientert enn meg.
Vi har hatt godt levert over flere perioder (Originalmeny), men sa opp i vår. Vi synes råvarene og den totale kvaliteten på produktet har blitt elendig sammenlignet med hvordan det var da de startet opp. Sendte dem en mail angående dette da vi sa opp og fikk "det var nå trist" til svar .

Gammel 14-08-14, 21:46   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi har hatt godt levert over flere perioder (Originalmeny), men sa opp i vår. Vi synes råvarene og den totale kvaliteten på produktet har blitt elendig sammenlignet med hvordan det var da de startet opp. Sendte dem en mail angående dette da vi sa opp og fikk "det var nå trist" til svar .

Kan du si litt om hvordan det var før, til sammenligning? Vi begynte nemlig i vår. Jeg er stort sett fornøyd, men ikke alltid. Har sendt en del mailer om dårlige kvalitet på råvarene, men som oftest er den bra. Jeg synes oppskriftene er variable. Men vi kommer til å fortsette, for det er helt fantastisk å slippe å gå å handle. Og deilig at noen bestemmer hva vi skal ha til middag. Jeg synes det er billig også, jeg. Og store porsjoner.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 23:07   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Råvarene var mye bedre. Det var kylling og fisk omtrent hver uke og det var fisk av god kvalitet og alltid store kyllingfileter fra Stange. I tillegg fikk vi f.eks. noen fantastisk fine svine- og lammekoteletter fra en slakter på østlandet, eller biffstykker, sammen med noen veldig bra vegetarretter.
Siste runde nå fikk vi f.eks. vakuumpakket smårettskinke sammen med røkelaks og en kjøttdeig som skulle bli kjøttkaker/boller (det fikk vi forøvrig tre ganger på rad, vi hadde tredeler annenhver uke) på en levering. Og de setter stadig vekk flere ting på basislisten som de tidligere sendte med og grønnsakene tåler ofte ikke å stå i de dagene det tar å koke seg gjennom menyen. Da synes ikke jeg at råvarene lengre står i stil til prisen vi betaler for tjenesten, selv om jeg heller ikke synes det er spesielt dyrt.

På grunn av at de har gått ned på kvaliteten på råvarene (slik jeg ser det), har også oppskriftene blitt dårligere. Jeg kan f.eks. ikke huske at vi fikk kjøttdeig en eneste gang før. Jeg har noen fantastiske oppskrifter fra tidligere på f.eks. en enestående god Cæsarsalat, kyllingfrikasse (da fikk vi med kyllingkubber fra stange som var sous vide-forberedt fra Godt Levert btw.), nakkekoteletter med løksky og gnocchi, fish-and-chips fra bunnen(og vi fikk med to liter olje til steking ), persille og aspargessuppe med salmalaks (og jeg liker egentlig ikke laks noe særlig) osv. Jeg tror ikke jeg sitter igjen med noe etter siste runde. Kjipt. Vurderer Middagshjelpen igjen. De har stort fokus på økologiske varer og råvarene derfra var veldig bra (men oppskriftene kjipere-sammenlignet med tidligere dagers Godt Levert).

Gammel 14-08-14, 23:16   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi! Så kjipt! Jeg er enig i at oppskriftene har meget variabel kvalitet. Når det gjelder råvarer, så får vi alltid kylling og fisk hver uke, og vi har alltid fått stangekylling og andre kjøttvarer av god kvalitet, men er litt lei av kjølttdeigmiks fra Jens Eide... Har aldri fått smårettskinke.

Men vi gjør det slik at vi har krysset av på ingen leveringer fram til jul, og så går vi inn hver tirsdag og krysser ut det vi vil ha neste uke. Da tar vi det som ser mest fristende ut. Som regel er det original, men vi har også tatt ekspress en del ganger, og Roede noen få ganger. Jeg er lei av biff Lindstrøm, kebab og sjømannsbiff, så da tar vi heller en annen meny. Eller tredagers.

Gammel 14-08-14, 23:17   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Katta, oppskriftene er tidvis så dårlige at jeg har klaget. Men råvarene har stort sett vært veldig bra hos oss.

Bruker de ulike leverandører etter hvor man bor, mon tro?

Gammel 14-08-14, 23:30   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer Middagshjelpen igjen. De har stort fokus på økologiske varer og råvarene derfra var veldig bra (men oppskriftene kjipere-sammenlignet med tidligere dagers Godt Levert).

Middagshjelpen har jo nettopp gått konkurs.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 23:39   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Middagshjelpen har jo nettopp gått konkurs.

Så det nå ja! Kjøpt opp av ett eller annet. Får vel planlegge, og handle inn, middagen min på egen hånd nå da

Gammel 14-08-14, 23:42   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Så det nå ja! Kjøpt opp av ett eller annet. Får vel planlegge, og handle inn, middagen min på egen hånd nå da

Adams matkasse?

Gammel 15-08-14, 15:05   #9
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Men altså, Toro er vel billigere enn å lages selv fra bunnen? Toro- saus kister vel rundt 10 Kr. Saus jeg lager selv inneholder ofte fond, fløte, hvitløk, sopp, rødvin, rømme osv (ikke nødvendigvis alt på én gang) I yngre dager kjøpte jeg Toro lasagne til ca 35 Kr. Nå lager jeg hvit saus med masse ost, tomatsaus med diverse, egne pastaplater osv. Det blir jo dyrere?

Gammel 14-08-14, 23:19   #10
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kan du si litt om hvordan det var før, til sammenligning? Vi begynte nemlig i vår. Jeg er stort sett fornøyd, men ikke alltid. Har sendt en del mailer om dårlige kvalitet på råvarene, men som oftest er den bra. Jeg synes oppskriftene er variable. Men vi kommer til å fortsette, for det er helt fantastisk å slippe å gå å handle. Og deilig at noen bestemmer hva vi skal ha til middag. Jeg synes det er billig også, jeg. Og store porsjoner.

Det er såvidt jeg lar mannen få et ord med i laget.

Gammel 14-08-14, 23:23   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Det er såvidt jeg lar mannen få et ord med i laget.

Hehe. Sånn var jeg også, men det er deilig altså.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.