Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-14, 12:20   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Går det forresten an å lage "spesialavtaler" med rengjøringsfirmaer? F.eks. at de skal vaske bad og kjøkken grundig (skapfronter inkludert) og skifte på senger, mens de lar gulvene være? I så fall tror jeg nesten jeg skal vurdere det etterhvert jeg også.

De gjør vel det man betaler dem for? Vår vasker bare bad og golv, alt annet gjør vi sjøl. Mer eller mindre motsatt av det du skisserer. (Jeg kunne aldri hatt vaskehjelpa inn på soverommet. Jeg synes i utgangspunktet ikke noe om å slippe inn "fremmede" her, så jeg må sette grensene et sted for å ikke bli helt sprø.)

Vi har hund. Vi stenger ham inne om de ønsker det, men de to som har vært her mest vil gjerne hilse på ham når de kommer.

Jeg har vært veldig dårlig i alle svangerskapene og brukt tid på å komme meg igjen. I de verste periodene har det ikke blitt gjort reint her, annen enn på kjøkkenet, av andre enn vaskehjelpa hver 14. dag. Det har selvsagt ikke sett ut i mellomtida, forskjellen er at vi visste at før eller seinere blei det gjort. Ellers hadde det jo blitt enda verre. Nå støvsuger jeg kjøkkenet nærmest daglig igjen, men i stue og ganger blir det gjerne litt ruskete før noen tar støvsugeren fatt. Med mindre alt tas samtidig, blir det aldri ordentlig reint, for noen drar rusket utover igjen. Og akkurat nå prioriterer vi ikke å ta alt samtidig sjøl, så da er det greit at noen andre gjør det jevnlig. Det blir skittent med en gang, men det tar jo litt tid før hele huset er like skittent, og i det minste skifter vi ut møkka, i stedet for å trekkes med den samme gamle...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.