|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg syns Maverick virker som en veldig bra hundeeier, og helt uten å ha sauer er jeg temmelig lei alle som ikke respekterer båndtvangen, ihvertfall ikke for sine "usedvanlig snille" hunder. Jeg er også lei av hundeeiere som syns det er en selvfølge at hunden skal få hilse, snuse folk i skrittet og hoppe opp med sølete poter. |
|
|
|
|
|
#342 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hund
Ja! |
|
|
|
|
|
#343 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bonde skjøt hundJa man skal lære unger å omgås dyr med respekt, men spesialkunnskap om enkeltdyr (lese dyrets språk osv) kan man ikke forvente enten det er snakk om katter, hunder eller hengebuksvin. Der må hundeeiere ha listen lav med tanke på forventninger til andre. |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Fortynnet
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#345 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundGuava: det tror jeg svært få dyre(hunde)eiere forventer. |
|
|
|
|
|
#346 |
|
Borte
|
Sv: Bonde skjøt hundDet er alltid haugevis med bæsjeposer i vårt søppelspann og jeg må innrømme at jeg syns det er dødsekkelt. Selvsagt bedre at de ligger hos oss enn langs veien, men det er tydeligvis mange som syns at vårt spann ligger lagelig til for hundebæsjen sin. Det er sikkert minst 10 poser pr. henting oppi der og det er sånn at jeg snart blir litt sur tror jeg.
|
|
|
#347 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundVi har klistremerke på vår. A'la "Her er bæsjeposer velkommen". Heller det enn i grøfta ja. Jeg blir ekstremt sur av å gå tur i hundebæsj og sier gladelig fra til de som "glemmer" plukke opp. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bonde skjøt hundDet verste er jo dei som slenger fra seg bæsjeposane på fjellet! Det må jo vere langt bedre å la bæsjen ligge igjen i terrenget og forsvinne etterkvart enn å bevare den inni ein pose i årevis! Så dersom ein uansett ikkje har tenkt å ta med seg bæsjeposen heim må det vere bedre å droppe heile posen.
|
|
|
#349 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundEn og annen bæsjepose eller bleiepose er ok. Å få titalls poser bæsj eller andres bleier i søppelkassa er ikke ok og regelen bør være at hundefolk og babyforeldre tar med seg sånt hjem eller til en offentlig søppelkasse. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundDet finnes bioposer, de løser seg opp. Men man ser forskjell på de og vanlige poser. På fjellet brukte vi bioposer, som vi gjemte steder ingen ville tråkke uansett. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Hvorfor i alle dager brukte dere pose da? For å kunne flytte bæsjen? |
|
|
|
|
|
#352 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundEh, fordi folk skulle slippe tråkke i det og få det under skoene?! Eller at lille Per på tre skulle snuble og lande i det? Rett og slett av hensyn til andre. |
|
|
|
|
|
#353 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundhttp://m.aftenbladet.no/meninger/kom...e#.U-S-yYkayc0 |
|
|
|
|
|
#354 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Håper ikke jeg tråkker noen på tærne, men jeg synes det mildt sagt var underlig med markeringen av hundedrapet. 1000 mennesker, som tenner lys og gråter?! |
|
|
|
|
|
#355 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, mildt sagt.
|
|
|
|
#356 |
|
Borte
|
Veldig merkelig, ja. Jeg skjønner ikke det opplegget der overhodet.
|
|
|
#357 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg har satt det opp på listen over ting jeg tror det er et sunnhetstegn at jeg ikke forstår.
|
|
|
|
#359 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bonde skjøt hundJeg har aldri helt skjønt den motstanden mot hundeposer i egen søplekasse. Jeg har ikke hund selv, men hvem som helst kan få lov å kaste posene i min søplebøtte hvis det betyr mindre hundebæsj langs veien. :raus: Jeg roter ikke akkurat rundt i søplekassa, så det bryr meg lite om det er en hundepose eller fem der. |
|
|
|
|
|
#360 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Ja, den var tankevekkande.