Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bonde skjøt hund

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-14, 14:44   #341
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bonde skjøt hund

Jeg syns Maverick virker som en veldig bra hundeeier, og helt uten å ha sauer er jeg temmelig lei alle som ikke respekterer båndtvangen, ihvertfall ikke for sine "usedvanlig snille" hunder. Jeg er også lei av hundeeiere som syns det er en selvfølge at hunden skal få hilse, snuse folk i skrittet og hoppe opp med sølete poter.

Har ikke satt meg inn i den aktuelle saken her bortsett fra det som kommer fram i tråden, og gidder ikke heller siden det tydeligvis ikke er lett å få oversikt over hvilken historie som stemmer best med virkeligheten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 14:46   #342
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh

Så, når det kommer til dyrehold (spesielt hund) og unger, syns jeg ansvaret ligger på både hundeeier og foreldre - hundeeier skal overholde båndtvang og respektere at enkelte er både redd for- og misliker dyret deres, foreldre skal lære barn - og søren ta voksne generelt - at hunder (dyr) er levende vesner som og har krav på respekt.

Ja!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 14:46   #343
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja man skal lære unger å omgås dyr med respekt, men spesialkunnskap om enkeltdyr (lese dyrets språk osv) kan man ikke forvente enten det er snakk om katter, hunder eller hengebuksvin. Der må hundeeiere ha listen lav med tanke på forventninger til andre.

Min eneste forventning til hundeeiere er at de holder dyret i bånd i avstand til meg og spør før de lar hunden hilse, samt plukker opp rubbel av bit av bæsj og kaster det i sin egen søppelkasse. De dyktige hundeeierne gjør dette. Alt for mange gjør ikke og burde ikke fått ha hund.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 14:48   #344
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja man skal lære unger å omgås dyr med respekt, men spesialkunnskap om enkeltdyr (lese dyrets språk osv) kan man ikke forvente enten det er snakk om katter, hunder eller hengebuksvin. Der må hundeeiere ha listen lav med tanke på forventninger til andre.

Min eneste forventning til hundeeiere er at de holder dyret i bånd i avstand til meg og spør før de lar hunden hilse, samt plukker opp rubbel av bit av bæsj og kaster det i sin egen søppelkasse. De dyktige hundeeierne gjør dette. Alt for mange gjør ikke og burde ikke fått ha hund.

Enig.

Gammel 08-08-14, 14:50   #345
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Guava: det tror jeg svært få dyre(hunde)eiere forventer.

Og så syns jeg ikke det handler om å være en dyktig hundeeier. Det burde vært en selvfølge. Noe jeg vet det for noen ikke er!

Gammel 08-08-14, 14:54   #346
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid haugevis med bæsjeposer i vårt søppelspann og jeg må innrømme at jeg syns det er dødsekkelt. Selvsagt bedre at de ligger hos oss enn langs veien, men det er tydeligvis mange som syns at vårt spann ligger lagelig til for hundebæsjen sin. Det er sikkert minst 10 poser pr. henting oppi der og det er sånn at jeg snart blir litt sur tror jeg.

Jeg skjønner jo hvorfor. Våre søppelspann står uten særlig innsyn fra huset vårt og naboenes hus, så det er lett å slenge bæsjen oppi der uten at noen ser det.

Men, skal ikke klage altså. Bæsj i grøfta er mye, mye verre enn bæsj i søpla.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 14:58   #347
Nå også i farger

Standard

Vi har klistremerke på vår. A'la "Her er bæsjeposer velkommen". Heller det enn i grøfta ja. Jeg blir ekstremt sur av å gå tur i hundebæsj og sier gladelig fra til de som "glemmer" plukke opp.

Gammel 08-08-14, 15:01   #348
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det verste er jo dei som slenger fra seg bæsjeposane på fjellet! Det må jo vere langt bedre å la bæsjen ligge igjen i terrenget og forsvinne etterkvart enn å bevare den inni ein pose i årevis! Så dersom ein uansett ikkje har tenkt å ta med seg bæsjeposen heim må det vere bedre å droppe heile posen.

Gammel 08-08-14, 15:03   #349
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En og annen bæsjepose eller bleiepose er ok. Å få titalls poser bæsj eller andres bleier i søppelkassa er ikke ok og regelen bør være at hundefolk og babyforeldre tar med seg sånt hjem eller til en offentlig søppelkasse.
Men bevares.. Heller bæsj og bleier i søppelkassa enn hengende i trærne eller liggende på veien, men akkurat det burde vært et helt utelukket alternativ.

Gammel 08-08-14, 15:03   #350
Nå også i farger

Standard

Det finnes bioposer, de løser seg opp. Men man ser forskjell på de og vanlige poser. På fjellet brukte vi bioposer, som vi gjemte steder ingen ville tråkke uansett.

Gammel 08-08-14, 15:07   #351
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det finnes bioposer, de løser seg opp. Men man ser forskjell på de og vanlige poser. På fjellet brukte vi bioposer, som vi gjemte steder ingen ville tråkke uansett.

Hvorfor i alle dager brukte dere pose da? For å kunne flytte bæsjen?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:08   #352
Nå også i farger

Standard

Eh, fordi folk skulle slippe tråkke i det og få det under skoene?! Eller at lille Per på tre skulle snuble og lande i det? Rett og slett av hensyn til andre.

Gammel 08-08-14, 15:16   #353
Guava

Guava sin avatar

Standard

http://m.aftenbladet.no/meninger/kom...e#.U-S-yYkayc0

Bra kommentar synes jeg.

Gammel 08-08-14, 15:25   #354
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra kommentar synes jeg.

Håper ikke jeg tråkker noen på tærne, men jeg synes det mildt sagt var underlig med markeringen av hundedrapet. 1000 mennesker, som tenner lys og gråter?!

Og jeg er utrolig glad i hunden vår, men det der ble jo bare merkelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:25   #355
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Håper ikke jeg tråkker noen på tærne, men jeg synes det mildt sagt var underlig med markeringen av hundedrapet. 1000 mennesker, som tenner lys og gråter?!

Ja, mildt sagt.

Gammel 08-08-14, 15:26   #356
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Veldig merkelig, ja. Jeg skjønner ikke det opplegget der overhodet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:28   #357
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Veldig merkelig, ja. Jeg skjønner ikke det opplegget der overhodet.

Jeg har satt det opp på listen over ting jeg tror det er et sunnhetstegn at jeg ikke forstår.

Gammel 08-08-14, 15:28   #358
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Litt sykt, rett og slett.

Gammel 08-08-14, 15:30   #359
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri helt skjønt den motstanden mot hundeposer i egen søplekasse. Jeg har ikke hund selv, men hvem som helst kan få lov å kaste posene i min søplebøtte hvis det betyr mindre hundebæsj langs veien. :raus: Jeg roter ikke akkurat rundt i søplekassa, så det bryr meg lite om det er en hundepose eller fem der.

Jeg syns det er mer irriterende med alle hundene som tisser på hjørnet av oppkjørselsen om vinteren og farger den fine hvite snøen gul.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:31   #360
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bra kommentar synes jeg.

Ja, den var tankevekkande.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.